Skip to main content

Aż 38% gier na Steamie to tytuły wydane w tym roku

Trend wzrostowy.

Liczba gier dostępnych na Steamie rośnie w niemal alarmującym tempie. Jak wynika z danych serwisu Steam Spy, aż 38 procent produkcji dostępnych w usłudze Valve to tytuły wydane w tym roku.

Siergiej Galionkin - założyciel aplikacji badającej sklep - opublikował na Twitterze poniższy wykres kołowy. W 2016 roku na Steamie debiutowało 4207 gier, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z - nadal imponującym - wynikiem z ubiegłego roku, gdy wydano 2964 pozycje.

Liczba premier w podziale na lata

Gracze mają więc powody do zadowolenia, choć należy chyba przyznać, że jakość wielu z produkcji na Steamie pozostawia wiele do życzenia. Ostatnie miesiące obfitowały szczególnie w konwersje mobilne, choć dobrodziejstwa usługi są też coraz popularniejsze w Japonii.

Ogromne nagromadzenie pozycji jest za to problemem dla samych twórców. Wypromowanie stworzonej gry w natłoku konkurencji jest coraz trudniejsze. Valve wydaje się zdawać z tego sprawę, co potwierdza wydana niedawno aktualizacja, modyfikująca wygląd sklepu właśnie w celu ułatwienia znajdywania potencjalnie interesujących tytułów.

Jeśli mowa o procentowym wzroście pomiędzy latami, to rekordem nadal jest przełom 2014/2015, kiedy to liczba gier na Steamie wzrosła aż o 67 procent. Zmiana 2015/2016 to już „tylko” 40 proc.

„Dorastałem w latach 80. i nigdy nie znałem problemu posiadania zbyt wielu gier. Do 2014 roku” - napisał Galionkin na Twitterze. Trudno się nie zgodzić.

Warto dodać, że liczba 4207 tegorocznych pozycji i tak nie uwzględnia oprogramowania, filmów czy dodatków DLC.

Zobacz także