Aż 75% graczy Helldivers 2 nie przepada za jedną z podstawowych mechanik gry
Ragdolle częściej irytują niż bawią.
Zgodnie z zapowiedziami, studio Arrowhead wdraża w życie plan poprawy wyników Helldivers 2. Jako że zakłada on m.in. pytanie graczy o opinie, twórcy postanowili sprawdzić, jakie jest powszechne zdanie o mechanice ragdolli (animacji przewracania się). Okazuje się, że zdecydowana większość społeczności ma z nią jakiś problem.
Jak bowiem dowiemy się z wyników ankiety zamieszczonej na Discordzie, zaledwie 25% wybrało jedną z dwóch pozytywnych opcji. Zdecydowana większość uważa, że ragdollowanie potrafi przytłoczyć, zwłaszcza w starciu z konkretnymi przeciwnikami.
Tak na ten moment prezentują się wyniki ankiety przeprowadzonej wśród ponad 86 tysięcy graczy: (nie odzwierciedla to oczywiście zdania całej społeczności, ale biorąc pod uwagę obecne wyniki popularności Helldivers 2, liczba ankietowanych jest bardzo duża)
- Jest świetnie, niczego nie zmieniajcie - 15%
- Jest okej - 10%
- Czasami potrafi być to dosyć męczące - 39%
- Jest okej w walce Terminidami, ale niezbyt dobrze przeciwko Automatonom - 15%
- Jest okej w walce Terminidami, ale beznadziejnie przeciwko Automatonom - 10%
- Byłoby okej, gdyby nie Zwiadowcy, Kolosy i Fortece - 8%
- Nienawidzę tego. Niech zniknie z gry - 3%
Przedłużające się animacje upadków potrafią być całkiem zabawne, ale mają jeden zasadniczy problem - odbierają graczowi kontrolę nad postacią. Nie dziwi więc, że dla dużą część społeczności najzwyczajniej w świecie frustrują. Trudno mówić o dobrej zabawie, gdy pociski Automatonów co chwile wyprowadzają postać z równowagi i uniemożliwiają szybki odwet.
Wkrótce może się to zmienić. Obecnie Arrowhead pracuje nad tym, aby przywrócić Helldivers 2 do czasów świetności, gdy na serwerach przebywały setki, a nie dziesiątki tysięcy graczy. Pierwszym krokiem do poprawy był duży patch, w którym zwiększono siłę dużej liczby broni. Niewykluczone, że następne w kolejce są ragdolle.