Badacze podzielili graczy na 8 typów. Możesz sprawdzić, którym jesteś
Różne osobowości.
Firma analityczna Newzoo, zajmująca się badaniem rynku elektronicznej rozrywki oraz e-sportu, podzieliła graczy na 8 typów. Persony różnią się nie tylko podejściem do samej zabawy, ale też oglądania streamów czy kupowania sprzętu.
Badacze twierdzą, że „entuzjaści gier” są w dzisiejszych czasach tak zróżnicowaną grupą, że podzielenie ich tylko na typ. casual i hardcore (gracze „niedzielni” i doświadczeni), to zbyt duże uproszczenie.
Poniżej przedstawiamy wszystkie osobowości, które wyróżnili analitycy. Obok nazwy znajduje się odsetek graczy, którzy reprezentują dany typ.
- Gracz Ostateczny (13 proc.) - uwielbia przeznaczać pieniądze na sprzęt i gry, a wolny czas spędza w większości na zabawie przy PC lub konsoli
- Wszechstronny Entuzjasta (9 proc.) - lubi wszystkie formy elektronicznej rozrywki: od grania, aż po oglądanie innych osób bawiących się przy grach (chociażby na YouTube czy Twitchu)
- Gracz w Chmurze (19 proc.) - gra w wysokiej jakości produkcje, ale najczęściej darmowe lub kupione w dużej promocji. Jako że nie lubi wydawać pieniędzy na sprzęt, chętnie skorzysta z usług strumieniowania rozgrywki
- Gracz Standardowy (4 proc.) - ma bardzo dużo sprzętu do grania i nie lubi oglądać innych w serwisach pokroju YouTube lub Twitch
- Entuzjasta Sprzętu (9 proc.) - śledzi wszystkie trendy sprzętowe i ma najnowsze, drogie podzespoły, przykładowo bardzo szybki komputer. Liczy się dla niego duża wygoda i płynność rozgrywki
- Gracz Popcornowy (13 proc.) - to osoby, które nie przepadają za graniem, ale bardzo lubią oglądać rozgrywkę innych osób
- Widz z Tylnego Siedzenia (6 proc.) - dawniej dużo grał, ale dziś przytłoczyła go dorosłość i obowiązki. Pasję realizuje tylko oglądając, jak grają inni, bo na zabawę nie ma czasu
- Zapełniacz Czasu (27 proc.) - gra, by wypełnić czas wolny lub podczas spotkań z grupą znajomych. Preferuje produkcje mobilne, rzadko włącza tytuły na PC
Typ osobowości można dopasować, czytając powyższe opisy, ale firma Newzoo uruchomiła też na swojej stronie interaktywny test. Po udzieleniu odpowiedzi na kilkanaście pytań, system dopasuje personę do użytkownika.
Badacze mają nadzieję, że podział zrewolucjonizuje sposób, w jaki postrzegamy graczy, a także inne osoby, które korzystają z medium w mniej tradycyjny sposób.
Źródło: Newzoo