Baldur's Gate 3 - barbarzyńca: build, opis klasy
Opis klasy maga, komórki czarów, rekomendowane cechy i zaklęcia. Build dla Karlach.
Barbarzyńca w BG3 to jedna z najprostszych klas do utworzenia oraz rozgrywki. Wykorzystuje swój szał, by niszczyć wrogów dowolną bronią i miotać przedmiotami. Na niniejszej stronie przedstawiamy przykładowy build: dobór cech, atrybutów oraz rasy, by efektywnie grać Barbarzyńcą.
Na tej stronie:
Barbarzyńca - opis i cechy
Barbarzyńca to postać, którą możesz zbudować zwykle na dwa sposoby: jako wojownika z bronią (najlepiej ciężką lub dwiema) albo na tzw. Brawlera, czyli postać posługującą się wyłącznie pięściami, improwizowaną bronią i miotający wszystkim, co wpadnie w jego ręce. Jest to z pewnością ciekawa alternatywa dla wielu "klasycznych" buildów.
W tym buildzie tworzymy silnego wojownika, który maksymalnie wykorzysta ilość ataków na turę oraz wysokie obrażenia. Jednak uważaj - potrzebny będzie sojusznik, który wzmocni celność Barbarzyńcy, bowiem będzie ona spadać przy atakach dodatkowych.
- Siła 17
- Zręczność 12
- Kondycja 16
- Inteligencja 10
- Mądrość 10
- Charyzma 9
WSKAZÓWKA: jeden z sojuszników dostępnych już na początku gry jest właśnie barbarzyńcą - Karlach.
Na wyższych poziomach Barbarzyńcy mogą w trakcie swojego Szału zdobyć niewrażliwość na obrażenia lub dodatkowy atak. W przypadku tej klasy należy mocno dbać o mobilność: musisz trafić wroga (lub otrzymać obrażenia) aby podtrzymać Szał. Na piątym poziomie możesz zadać dwa ataki w trakcie jednej tury.
Właściwości klasy i akcje specjalne
- Premia do pancerza z kondycji - gdy nie nosisz pancerza, otrzymujesz premię z cechy Kondycja. Mimo to zalecamy korzystanie z pancerzy, które dostarczają bonusów pasywnych
- Wyczucie zagrożenia - od drugiego poziomu posiadasz ułatwienie w rzutach przeciwko pułapkom i powierzchniom generującym negatywne efekty, a także przeciwko zaklęciom na Zręczność
- Szał - aktywuj w trakcie walki. Dopóki zadajesz wrogom obrażenia lub je odnosisz, szał trwa. Gwarantuje zwiększone obrażenia podstawowe oraz niektóre umiejętności są aktywne tylko w tym stanie. Nie możesz rzucać żadnych zaklęć w trakcie trwania szału
Na trzecim poziomie masz szansę otrzymać specjalny atak związany z rasą. Zwiększy się również ilość szałów, które możesz aktywować nim wymagany będzie odpoczynek.
Rasa i pochodzenie
Niemal każda rasa nadaje się dla Barbarzyńcy. Warto jednak sugerować się tym, w jakich broniach posiadają biegłości, abyś nie został ograniczony jedynie do prostych, lekkich mieczy. Należy więc unikać: Diabelstw, Drowów, Niziołków, Gnomów i Drakonów.
Podklasy Barbarzyńcy
Na trzecim poziomie wybierzesz dla postaci jedną z trzech podklas:
- Dzikie serce - wybierasz jedną ze zdolności Serce Bestii, które zapewniają unikalne premie. Na uwagę zasługuje Niedźwiedzie, które zapewnia odporność na obrażenia, a przy aktywacji nieznacznie leczy
- Dzika magia - aktywując szał wywołujesz losowy efekt magiczny, a sojusznicy otrzymują premię do rzutów obronnych przeciwko zaklęciom
- Berserker - otrzymujesz dwa specjalne ataki, które wykonujesz jako akcję dodatkową. Ich używanie wiąże się jednak z karą do celności do każdego kolejnego ciosu, dopóki jesteś w Szale
Dobrym pomysłem jest wybranie podklasy Berserkera dla utrzymania wyższego poziomu obrażeń zadanych na turę. Należy jednak bardzo dbać o poprawianie szansy na trafianie. Jeśli jednak obawiasz się częstych zgonów, Dzikie serce z opcją Niedźwiedzie serce będzie w sam raz.
Wybór atutów dla Barbarzyńcy
Dostępnych jest kilka ciekawych opcji:
- Zabijaka - +1 do Siły oraz zwiększony bonus do mocy ataku, gdy używasz ataku bronią improwizowaną lub rzucasz przedmiotem. Jest to ważny atut, gdy korzystasz z podklasy Berserkera. Wymaga jednak kreatywności w walce, by maksymalnie go wykorzystać
- Mistrz broni dwuręcznej - możliwość wykonania dodatkowej akcji przy eliminacji wroga lub wyrzuceniu trafienia krytycznego
- Zwiększenie cechy - zwiększ Siłę do poziomu 20
- Brutalny napastnik - atakując rzuć kością dwa razy i wybierz wyższy wynik
Warto jednak wiedzieć, że wybierając Berserkera otrzymasz już pasywnie zdolność dodatkowego ataku i rzutu jako akcji dodatkowej, gdy tylko jesteś w Szale. Wykorzystanie powyższych atutuów mimo wszystko jeszcze bardziej wzmacnia siłę ich ataku.
Sposób rozgrywki i porady
- Wybieraj najsłabszych przeciwników - w ten sposób wykonasz dodatkową turę dzięki atutowi Mistrz broni dwuręcznej
- Wzmacniaj Barbarzyńcę zaklęciami - poprawa KP (barbarzyńca nie czuje się dobrze w ciężkiej zbroi) oraz celności jest wymagana
- Obalaj wrogów - zyskujesz znaczną przewagę celności nad leżącym celem. Dobrze, jeśli ktoś w drużynie radzi sobie na przykład z magią lodu
- Korzystaj z pola bitwy - dzięki ogromnej sile i bonusom do rzutów oraz ataków bronią improwizowaną możesz kreatywnie eliminować wrogów obiektami lub rzucać ich na siebie
- Korzystaj ze skoku - pozwala pokonywać większe dystanse niż pieszo