Baldur’s Gate 3 będzie działał jeszcze lepiej. To zasługa Xbox Series S
Przygotowanie portu przyniosło nieoczekiwane korzyści.
Jak się okazuje, zadanie przeniesienia Baldur’s Gate 3 na Xbox Series S przyniosło deweloperom pewne nieoczekiwane korzyści. Podczas przygotowywania wydania gry na tańszą konsolę Microsoftu, twórcy wypracowali pewne metody optymalizacji, które potencjalnie poprawią też działanie gry na innych platformach.
„Dostałem miły prezent od naszych inżynierów. Najważniejszą rzeczą, która nas ograniczała, było zapewnienie dobrej kontroli nad pamięcią sprzętu i posiadanie bufora na nagłe skoki wymagań gry. Myślę, że przyniesie to korzyści również innym platformom. Zostało jeszcze trochę pracy, ale jest już bardzo blisko” - napisał w mediach społecznościowych Swen Vincke ze studia Larian.
Twórca załączył do posta dwa zrzuty ekranu przedstawiające zużycie pamięci RAM oraz VRAM w kolejnych wersjach aplikacji. Możemy się z nich dowiedzieć, że wspomnianym inżynierom udało się zmniejszyć zużycie pamięci aż o 34 procent. W przypadku Xbox Series S jest to tym bardziej istotne, że konsola dysponuje jedynie ośmioma gigabajtami pamięci podręcznej, która dodatkowo jest współdzielona między procesorem (RAM) i układem graficznym (VRAM).
Dla porównania, minimalne wymagania Baldur’s Gate 3 na PC wskazują na potrzebę posiadania właśnie 8 GB pamięci RAM, a także karty graficznej z dodatkowymi 4 GB VRAM. PlayStation 5 i Xbox Series X z kolei posiadają po 16 GB pamięci podręcznej. Vincke nie precyzuje niestety, jakimi konkretnie technikami udało się uzyskać tak duże zwolnienie zasobów.
Przypomnijmy, że Baldur’s Gate 3 zadebiutowało na początku września tego roku i zyskało niezwykle pozytywne oceny od graczy i recenzentów. Średnia ocen w serwisie Metacritic wynosi aż 96 punktów na 100, natomiast gracze w sumie nagrodzili produkcję notą 8,9 na 10. Chwalona jest przede wszystkim ciekawa i wciągająca fabuła, przemyślane mechaniki oraz interesujące zadania.