Baldur's Gate 3 dostanie rozszerzenie? Twórcy nie wykluczają
Ale byłoby to wielkie wyzwanie.
Większość graczy zapewne nie opuściła jeszcze pierwszego aktu Baldur's Gate 3, lecz niektórzy myślą już o rozszerzeniu. Studio Larian nie wyklucza rozbudowania produkcji, lecz szef studia - Sven Vincke - przyznaje, że byłby to projekt bardzo trudny do zrealizowania.
Co kluczowe dla ewentualnego rozwoju gry, maksymalny poziom doświadczenia w tytule wynosi obecnie 12. Twórcy stawiają na bardzo ścisłe odtworzenie wszystkich możliwości systemu D&D, więc wyjście poza ten limit wymagałoby przygotowania mechanik dla pewnych bardzo potężnych czarów.
Na wyższych poziomach mamy między innymi Astralną Projekcję (a więc eksplorację planu astralnego), podglądanie przyszłości, Słowo Mocy: Zabicie (zabijanie jednym ciosem nawet do 100 punktów życia) czy też Życzenie, o niemal dowolnym zakresie możliwości.
- Przygody dla poziomów 12-20 wymagają innego podejścia jeśli mowa o przeciwnikach do pokonania, co wymagałoby sporo pracy, żeby odpowiednio ich zrealizować - przyznał szef Larian, Sven Vincke, w rozmowie z serwisem PC Gamer. - To byłyby nakłady pracy znacznie wykraczające poza rozszerzenie. Właśnie z tego powodu wiele przygód dla papierowego D&D celuje właśnie w poziomy poniżej 12. Wyjście poza ten limit brzmi więc może jak łatwy materiał na dodatek, ale tak się tylko wydaje.
Jest też drugi punkt: Baldur's Gate 3 ma ogromną liczbę wariantów zakończenia, a ewentualne rozszerzenie musiałoby wszystkie te permutacje wziąć pod uwagę, by odpowiednio się rozpocząć, w zależności od wyborów gracza. Wszystko to sugeruje, że kontynuacji przygody nie będzie, lecz menedżer zauważa, by nigdy nie używać Słowa Mocy: Nigdy.
- Wiem, co chcemy zrobić i zespół także to wie. Zobaczymy, na czym staniemy - wyjaśnił. - Nauczyłem się, by nie ogłaszać czegoś przed skończeniem, ponieważ czasem trzeba anulować coś, co się nie sprawdza. Może będziemy pracować nad dodatkiem, lecz ten okaże się nudny, więc przestaniemy. Musimy mieć swobodę do eksplorowania pomysłów i eksperymentowania. Zapowiemy cokolwiek, gdy będziemy gotowi.
Vincke dodał, że żadne rozszerzenie obecnie nie powstaje. Deweloperzy koncentrują się na zaplanowanej na 6 września wersji PS5, a potem planują między innymi rozbudować wsparcie dla modów.