Baldur's Gate 3 - druid: build, opis klasy
Charakterystyka klasy zmiennokształtnego druida, kręgi, atuty i wskazówki. Build dla Halsina.
W tym miejscu przedstawiamy, jak dobrać cechy, atrybuty i zaklęcia dla klasy Druida w BG3. Poznasz przykładowy build, który skupia się na przemianach i prostej magii.
Na tej stronie:
Druid - opis i cechy
Druidzi to jedna z lepszych klas czarujących. Korzystają w walce z pomocy natury i umieją przemieniać się w zwierzęta. Posiadają także całą masę świetnych zaklęć. Z tego względu poniższy build wykorzysta obie te cechy bardziej skupiając się na przemianach, niemal całkowicie odrzucając kwestię użycia broni.
Warto wiedzieć, że przedmioty nie przynoszą żadnych bonusów po przemianie w zwierzę: jeśli twoje rękawice zwiększały siłę druida, wróci ona w formie zwierzęcej do podstawowej wartości. Siła, Zręczność i Kondycja nie mają żadnego wpływu na bohatera po przemianie - w zależności od zwierzęcia otrzymuje on różne, nowe statystyki. Mądrość wpływa na efektywność zaklęć.
- Siła 10
- Zręczność 14
- Kondycja 15
- Inteligencja 10
- Mądrość 17
- Charyzma 8
WSKAZÓWKA: dostępnych jest dwóch sojuszników, którzy są druidami - Halsin oraz Jaheira.
Na wyższych poziomach otrzymasz nowe formy zwierząt, w jakie możesz się przemienić. W formie zwierzęcej możesz wykonywać na piątym i na dziesiątym poziomie dodatkowe ataki. Zwróć jednak uwagę, że niektóre zwierzęta opierają swoje ataki o zręczność, jak pantera czy szczur. Sowodźwiedź czy niedźwiedź używają zaś siły.
Rasa i pochodzenie
W tym buildzie opartym o przemiany niemal żadne cechy bohatera nie mają większego znaczenia. Warto więc skupić się na rasach, których cechy przejdą również na zwierzę, w które się przemienisz.
- Elfowie i drowy - odporność na zauroczenie, widzenie w ciemności
- Krasnoludy - wysoka odporność poza przemianą i dobre widzenie w ciemnościach
- Diabelstwa - częściowa odporność na ogień i widzenie w ciemnościach
- Niziołki - odporność na krytyczne porażki w rzutach obronnych
Podklasa - Kręgi
Możesz wybrać jeden z trzech kręgów jako podklasę. Każdy umożliwia zwierzęcą przemianę, jednak posiadają dodatkowe cechy.
- Krąg Ziemi - zapewnia dodatkowe zaklęcia z wybranych grup (po dwa) co kilka poziomów, które zawsze są przygotowane. Otrzymujesz dodatkową sztuczkę oraz możesz odnawiać kilka komórek czarów poza walką. Na 10 poziomie otrzymasz odporność na trucizny, zauroczenie i przerażenie
- Krąg Zarodników - otrzymujesz dwa specjalne zaklęcia początkowe. Na szóstym poziomie nauczysz się wskrzeszać zwłoki. Aura zarodników znika po przemianie. Zaklęcie wykorzystuje nowy zasób - Grzybiczą Plagę, zamiast komórek czarów
- Krąg Księżyca - możesz leczyć się używając komórek czaru po przemienieniu. Otrzymujesz przemianę w niedźwiedzia oraz później - w kruka. Na szóstym poziomie twoje ataki w formie zwierzęcej są typu magicznego
W tym buildzie wybieramy krąg księżyca. Jeśli chcesz zostać magiem, skorzystaj z Kręgu Ziemi.
Zaklęcia, przygotowane czary i sztuczki
Dostępność komórek czarów prezentuje się w następujący sposób:
- 1 poziom - dwie komórki 1-go poziomu
- 2 poziom - trzy komórki 1-go poziomu, jedna 2-go poziomu
- 3 poziom - cztery komórki 1-go poziomu, dwie 2-go poziomu
- 4 poziom - cztery komórki 1-go poziomu, trzy 2-go poziomu
- 5 poziom - cztery komórki 1-go poziomu, trzy 2-go poziomu, dwie 3-go poziomu
Czary na początek i dalszy rozwój
Większość początkowych zaklęć druidów jest świetnym wyborem. Sztuczki możesz wybrać zgodnie z preferencjami - jeśli nie możesz się zdecydować, wybierz Wskazówki (premia do testów umiejętności w dialogach) oraz Wywołanie płomienia (rozświetl mroki i podpalaj obiekty kulą ognia). Proponowane zaklęcia na początek:
- Lodowy nóż - zaklęcie ofensywne. Zadaje obrażenia i daje szansę na przewrócenie celu, gdy rozpocznie ruch
- Fala gromu - odrzucaj od siebie wrogów i zrzucaj ich z wysokości oraz w przepaści
- Kojące słowo - proste leczenie będące akcją dodatkową
- Rozmawianie ze zwierzętami - przydatna umiejętność, którą druidzi mogą używać już od początku gry
- Stworzenie wody - zmocz przeciwników na dużym obszarze, by byli podatni na czary elektryczności i mrozu
- Rozgrzanie metalu - pozbaw wroga oręża i zadaj mu obrażenia. Jeśli nie upuści broni, możesz ponowić próbę za darmo
- Księżycowy promień - snop światła, którym możesz sterować i rani każdego, kto się pod nim znajdzie. Świetny w walce z nieumarłymi
- Wezwanie błyskawicy - jeśli utrzymasz koncentrację, kolejne ataki nie będą kosztować komórek czarów
Wybór atutów dla Druida
Kilka atrybutów, jakie powinieneś wybrać dla Czarownika:
- Zabijaka - większa siła ataku (premia od Cechy), działa przy przemianie
- Zabójca magów - masz szansę na wykonanie ataku, gdy stoisz obok przeciwnika rzucającego zaklęcie
- Wartownik - wykonujesz atak okazyjny, gdy pobliski sojusznik, do którego masz zasięg, zostanie zaatakowany
- Czujność - zwiększenie inicjatywy, opcjonalnie
Twardziel nie działa przy przemianie, podobnie jak podniesione statystyki z użyciem Zwiększenia Cechy.
Sposób rozgrywki i porady
Kilka wskazówek, jak grać czarownikiem:
- ograniczaj przemiany - wykorzystuj je tylko na istotne bitwy, byś nie musiał zbyt często odpoczywać
- gdy zginiesz w postaci zwierzęcej, wracasz do ludzkiej - z tego względu możesz sobie czasem pozwolić na więcej. Jednak, jeśli nie potrzebujesz aktualnie być humanoidem, nawet po walce możesz zostać w formie przemienionej
- eksploruj - wykorzystaj przemiany w małe zwierzęta do przekradania się i korzystania z dziur i otworów, a także by dostać się w trudno dostępne miejsca używając skoku czy lotu
Następnie: Baldur's Gate 3 - mnich: build, opis klasy
Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Baldur's Gate 3 - najlepsze zaklęcia i sztuczki