Skip to main content

Baldur's Gate 3 - druid: build, opis klasy

Charakterystyka klasy zmiennokształtnego druida, kręgi, atuty i wskazówki. Build dla Halsina.

W tym miejscu przedstawiamy, jak dobrać cechy, atrybuty i zaklęcia dla klasy Druida w BG3. Poznasz przykładowy build, który skupia się na przemianach i prostej magii.


Na tej stronie:


Druid - opis i cechy

Druidzi to jedna z lepszych klas czarujących. Korzystają w walce z pomocy natury i umieją przemieniać się w zwierzęta. Posiadają także całą masę świetnych zaklęć. Z tego względu poniższy build wykorzysta obie te cechy bardziej skupiając się na przemianach, niemal całkowicie odrzucając kwestię użycia broni.

Warto wiedzieć, że przedmioty nie przynoszą żadnych bonusów po przemianie w zwierzę: jeśli twoje rękawice zwiększały siłę druida, wróci ona w formie zwierzęcej do podstawowej wartości. Siła, Zręczność i Kondycja nie mają żadnego wpływu na bohatera po przemianie - w zależności od zwierzęcia otrzymuje on różne, nowe statystyki. Mądrość wpływa na efektywność zaklęć.

  • Siła 10
  • Zręczność 14
  • Kondycja 15
  • Inteligencja 10
  • Mądrość 17
  • Charyzma 8

WSKAZÓWKA: dostępnych jest dwóch sojuszników, którzy są druidami - Halsin oraz Jaheira.

Na wyższych poziomach otrzymasz nowe formy zwierząt, w jakie możesz się przemienić. W formie zwierzęcej możesz wykonywać na piątym i na dziesiątym poziomie dodatkowe ataki. Zwróć jednak uwagę, że niektóre zwierzęta opierają swoje ataki o zręczność, jak pantera czy szczur. Sowodźwiedź czy niedźwiedź używają zaś siły.


Rasa i pochodzenie

W tym buildzie opartym o przemiany niemal żadne cechy bohatera nie mają większego znaczenia. Warto więc skupić się na rasach, których cechy przejdą również na zwierzę, w które się przemienisz.

  • Elfowie i drowy - odporność na zauroczenie, widzenie w ciemności
  • Krasnoludy - wysoka odporność poza przemianą i dobre widzenie w ciemnościach
  • Diabelstwa - częściowa odporność na ogień i widzenie w ciemnościach
  • Niziołki - odporność na krytyczne porażki w rzutach obronnych

Podklasa - Kręgi

Możesz wybrać jeden z trzech kręgów jako podklasę. Każdy umożliwia zwierzęcą przemianę, jednak posiadają dodatkowe cechy.

  • Krąg Ziemi - zapewnia dodatkowe zaklęcia z wybranych grup (po dwa) co kilka poziomów, które zawsze są przygotowane. Otrzymujesz dodatkową sztuczkę oraz możesz odnawiać kilka komórek czarów poza walką. Na 10 poziomie otrzymasz odporność na trucizny, zauroczenie i przerażenie
  • Krąg Zarodników - otrzymujesz dwa specjalne zaklęcia początkowe. Na szóstym poziomie nauczysz się wskrzeszać zwłoki. Aura zarodników znika po przemianie. Zaklęcie wykorzystuje nowy zasób - Grzybiczą Plagę, zamiast komórek czarów
  • Krąg Księżyca - możesz leczyć się używając komórek czaru po przemienieniu. Otrzymujesz przemianę w niedźwiedzia oraz później - w kruka. Na szóstym poziomie twoje ataki w formie zwierzęcej są typu magicznego

W tym buildzie wybieramy krąg księżyca. Jeśli chcesz zostać magiem, skorzystaj z Kręgu Ziemi.


Zaklęcia, przygotowane czary i sztuczki

Dostępność komórek czarów prezentuje się w następujący sposób:

  • 1 poziom - dwie komórki 1-go poziomu
  • 2 poziom - trzy komórki 1-go poziomu, jedna 2-go poziomu
  • 3 poziom - cztery komórki 1-go poziomu, dwie 2-go poziomu
  • 4 poziom - cztery komórki 1-go poziomu, trzy 2-go poziomu
  • 5 poziom - cztery komórki 1-go poziomu, trzy 2-go poziomu, dwie 3-go poziomu

Czary na początek i dalszy rozwój

Większość początkowych zaklęć druidów jest świetnym wyborem. Sztuczki możesz wybrać zgodnie z preferencjami - jeśli nie możesz się zdecydować, wybierz Wskazówki (premia do testów umiejętności w dialogach) oraz Wywołanie płomienia (rozświetl mroki i podpalaj obiekty kulą ognia). Proponowane zaklęcia na początek:

  • Lodowy nóż - zaklęcie ofensywne. Zadaje obrażenia i daje szansę na przewrócenie celu, gdy rozpocznie ruch
  • Fala gromu - odrzucaj od siebie wrogów i zrzucaj ich z wysokości oraz w przepaści
  • Kojące słowo - proste leczenie będące akcją dodatkową
  • Rozmawianie ze zwierzętami - przydatna umiejętność, którą druidzi mogą używać już od początku gry
  • Stworzenie wody - zmocz przeciwników na dużym obszarze, by byli podatni na czary elektryczności i mrozu
  • Rozgrzanie metalu - pozbaw wroga oręża i zadaj mu obrażenia. Jeśli nie upuści broni, możesz ponowić próbę za darmo
  • Księżycowy promień - snop światła, którym możesz sterować i rani każdego, kto się pod nim znajdzie. Świetny w walce z nieumarłymi
  • Wezwanie błyskawicy - jeśli utrzymasz koncentrację, kolejne ataki nie będą kosztować komórek czarów

Wybór atutów dla Druida

Kilka atrybutów, jakie powinieneś wybrać dla Czarownika:

  • Zabijaka - większa siła ataku (premia od Cechy), działa przy przemianie
  • Zabójca magów - masz szansę na wykonanie ataku, gdy stoisz obok przeciwnika rzucającego zaklęcie
  • Wartownik - wykonujesz atak okazyjny, gdy pobliski sojusznik, do którego masz zasięg, zostanie zaatakowany
  • Czujność - zwiększenie inicjatywy, opcjonalnie

Twardziel nie działa przy przemianie, podobnie jak podniesione statystyki z użyciem Zwiększenia Cechy.


Sposób rozgrywki i porady

Kilka wskazówek, jak grać czarownikiem:

  • ograniczaj przemiany - wykorzystuj je tylko na istotne bitwy, byś nie musiał zbyt często odpoczywać
  • gdy zginiesz w postaci zwierzęcej, wracasz do ludzkiej - z tego względu możesz sobie czasem pozwolić na więcej. Jednak, jeśli nie potrzebujesz aktualnie być humanoidem, nawet po walce możesz zostać w formie przemienionej
  • eksploruj - wykorzystaj przemiany w małe zwierzęta do przekradania się i korzystania z dziur i otworów, a także by dostać się w trudno dostępne miejsca używając skoku czy lotu

Następnie: Baldur's Gate 3 - mnich: build, opis klasy

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - najlepsze zaklęcia i sztuczki

Zobacz także