Baldur's Gate 3 - jak dołączyć kolejne postacie do drużyny
Zdobycie towarzyszy do drużyny.
Po przebrnięciu przez prolog, rozpoczniesz właściwą rozgrywkę w Baldur's Gate 3. Twoja drużyna składać będzie się wyłącznie z postaci, którą utworzyłeś na początku gry. W tym rozdziale podpowiadamy, jak szybko przyłączyć kilku nowych towarzyszy.
Na tej stronie:
Posępne Serce - Kleryk
Gdy tylko zakończy się prolog i wylądujesz na opustoszonej plaży, skieruj się na północ - kierunek wskazuje biała strzałka (1) u góry mini-mapy.
Przy dużych drzwiach trafisz na Posępne Serce (2). Kliknij na kobietę, by rozpocząć z nią rozmowę. To ta sama postać, która uwięziona była w kapsule na nautiloidzie podczas prologu. Jest ona Klerykiem, doskonale radzi sobie w walce na bliskim dystansie, a jej zaklęcia mogą dotkliwie ranić i osłabiać wrogów, a także leczyć i wzmacniać sojuszników.
Przeklikaj dostępne opcje dialogowe, by finalnie dotrzeć do „Miło będzie mieć sojuszniczkę w walce”. Wybranie jej zakończy rozmowę i sprawi, że Posępne Serce się do ciebie przyłączy.
Astarion - Łotrzyk
Z tego miejsca skieruj się na zachód, by wejść do wraku statku. Czeka cię tutaj walka z kilkoma pożeraczami intelektu (3). Są oni ranni, nie powinni więc stanowić problemu dla twojej drużyny.
Kontynuuj marsz na zachód, by po chwili dotrzeć do wyjścia z wraku statku (4).
Na przejściu stał będzie Astarion (5). Gdy zbliżysz się do mężczyzny automatycznie rozpocznie się rozmowa. Dojdzie do krótkiej szamotaniny, jednak - niezależnie od twoich wyborów podczas rozmowy - szybko zostanie ona przerwana. Zakończ konwersację z mężczyzną wybierając opcję dialogową „Powinieneś podróżować ze mną”. Razem mamy większe szanse.”
Dzięki temu Astarion dołączy do twojej drużyny. Jest to Łotrzyk, klasa postaci, która specjalizuje się w zadawaniu obrażeń z ukrycia, doskonale sprawdza się także w kradzieżach kieszonkowych i otwieraniu zamków.
Gale - Mag
Z miejsca, w którym spotkałeś Astariona, udaj się na wschód, a dokładnie do punktu zaznaczonego na poniższej mapie (6). Trafisz tam na starożytny krąg runiczny do szybkiej podróży.
Gdy się do niego zbliżysz, rozpocznie się scena przerywnikowa, podczas której pojawi się mężczyzna o imieniu Gale (7). Ponownie przebrnij przez wszystkie opcje dialogowe i finalnie wybierz „To brzmi jak niezły plan. Z przyjemnością połączę z tobą siły.”
Jak zapewne się domyślasz, dzięki temu Gale dołączy do drużyny. Jest to postać klasy Mag, doskonale spisze się więc w walce na dystans, gdzie raził będzie wrogów czarami i nakładał na nich osłabienia.
Lae'zel - Wojownik
Skieruj się teraz na północ od miejsca, w którym spotkałeś Gale'a. Natrafisz tam na skryte pomiędzy skałami miejsce (8).
Nad ziemią, w pułapce, wisieć będzie Lae'Zel (9) - postać, którą poznałeś podczas prologu. Zbliż się do niej, by zainicjować rozmowę z nią i dwójką postaci, które ją pojmały.
W trakcie rozmowy natrafisz na kilka kwestii dialogowych, które pozwolą ci rozwiązać to spotkanie w inny sposób. Wybranie opcji Oszustwo (10) doprowadzi do testu na tę umiejętność. Jeśli uda ci się ją przejść, pilnująca Lae'zel dwójka odejdzie z tego miejsca.
Alternatywnie, możesz zdecydować się na opcję Perswazja (11) bądź Zaatakuj diabelstwa (12) - w obu przypadkach doprowadzi to do starcia ze wspomnianą parą - nie jest ono trudne, jednak te wybory wpłyną w negatywny sposób na resztę drużyny.
Gdy uporasz się z parą diabelstwa, najedź kursorem na dno klatki, której znajduje się Lae'zel. Kursor myszki zmieni się na miecz (13). Kliknij na dno, by wyprowadzić atak. Powtarzaj proces do momentu, aż zostanie ono zniszczone, a Lae'zel wypadnie z klatki.
Rozpocznie się rozmowa - wybierz opcję dialogową „Dobrze, będziemy podróżować razem. Znajdźmy tę szkółkę”, by przyłączyć Lae'zel do drużyny. Jest ona Wojowniczką walczącą przy pomocy dwuręcznego miecza. Zadaje spore obrażenia w walce na bliskim dystansie, jest też odporna na ataki wrogów - doskonale nadaje się do odciągania uwagi przeciwników.
Uwaga - jako że masz już w drużynie 4 postacie, by przyłączyć Lae'Zel będziesz musiał kogoś wyprosić. Kliknij na postać, której chcesz się pozbyć i wybierz opcję „Chcę, żebyś przez jakiś czas został w obozie, zamiast podróżować ze mną” (14), by postać się odłączyła i wróciła do obozu. Teraz kliknij ponownie na Lae'zel, by przyłączyć ją do drużyny.
Wyll - Czarownik
Zdobycie ostatniego kompana wymaga już nieco więcej pracy. W pierwszej kolejności musisz dostać się do starożytnego kręgu runicznego Gaj Silvanusa (15).
Od tego miejsca udaj się na północ, gdzie czeka cię krótka scena przerywnikowa, a po niej walka z dużą grupą goblinów. Mimo że wrogów jest tutaj sporo, starcie nie należy do trudnych. Możesz dodatkowo je sobie ułatwić pozostając w wąskim przejściu (16), którym tutaj dotarłeś.
Czekaj na kolejnych wrogów i pozwól im się do ciebie zbliżyć. Wykorzystaj postacie czarujące i ataki dystansowe, by nękać ich zanim dotrą do twojej drużyny. Gdy walka dobiegnie końca, pozbieraj przedmioty ze zwłok i przejdź przez bramę (17) do miasta.
Wejdź w głąb miasta, gdzie znajdziesz Wylla (18). Rozpocznij z nim rozmowę i przeklikaj kolejne opcje dialogowe, by odblokować nowe zadanie (Rozprawa z goblinami). Zakończ rozmowę wybierając opcję „Jestem za. Oczyśćmy drogę diabelstwom”, by Wyll finalnie się do ciebie przyłączył.
Wyll to postać klasy Czarownik. Czarownicy przypominają nieco Magów - mają oni co prawda dostęp do mniejszej ilości zaklęć, jednak nie potrzebują ich przygotowywać w księdze. Lepiej radzą sobie także w bezpośrednim starciu.
Następnie: Baldur's Gate 3 - towarzysze w grze
Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Baldur's Gate 3 - jak uleczyć postać