Skip to main content

Baldur's Gate 3 - Odszukaj szkółkę githyanki

Misja główna rozdziału 1, poszukiwania lekarstwa Githyanki.

Odszukaj szkółkę githyanki to jedno zadań głównych w Baldur's Gate 3, które odblokujesz w trakcie Usuwanie pasożyta - jest to także jedna ze składowych tego zadania. Podczas tej misji musisz znaleźć patrol Githyanki, dzięki któremu drużyna pozbędzie się kijanek Łupieżców Umysłu.


Na tej stronie:


Jak rozpocząć zadanie

Zadanie to odblokuje się podczas wspomnianej misji Usuwanie pasożyta, a dokładnie po tym, jak uratujesz Lae'zel i przeprowadzisz z nią pierwszą rozmowę. Dowiesz się, że musicie znaleźć patrol Githyanki, z pomocą którego możliwe będzie usunięcie pasożyta.

By poznać dokładną lokalizację szkółki, najpierw porozmawiaj z diabelstwem Zorru w Gaju Druidów (wewnątrz Jamy). Patrol zostanie oznaczony w północnej części mapy (1).


Patrol Githyanki

Przed zbliżeniem się do patrolu zapisz grę. Na miejscu znajdziesz drewnianą bramę, na szczycie której stoi Ellyka (2). Możesz wdać się z nią w dyskusję, jednak na ten moment nie przyniesie to żadnych korzyści. Z tego miejsca zobaczysz także poszukiwany patrol Githyanki (3).

UWAGA: jeśli dojdzie do starcia, będzie ono bardzo trudne. Jako że partol blokuje przejście do kolejnej lokacji, warto przybyć tu, gdy już wzmocnisz swoje postacie wykonując zadania w pierwszym obszarze. Możesz uniknąć starcia o ile w dialogu zataisz fakt, że członkowie drużyny zarażeni są kijankami oraz zdasz testy Perswazji).

Wbiegnij na środek bramy (4), by aktywować scenę przerywnikową. Gdy ta się zakończy, Lae'zel - jeśli oczywiście jest w twojej drużynie - zbiegnie na dół, by spotkać się ze swoimi pobratymcami. Zapisz grę i dołącz do niej, by aktywować kolejną scenę.

W trakcie rozmowy możesz wyrwać się przed szereg i odpowiadać na pytania zadawane Lae'zel. Możesz też jednak pozwolić swojej towarzyszce, by to ona przewodziła - na ogół będzie to pierwsza opcja dialogowa (5). Finalny efekt będzie ten sam, jednak jeśli dasz jej wolną rękę, poprawisz swoje relację z Lae'zel.

Niezależnie od twoich wyborów, dojdzie tutaj do starcia z grupą Githyanki. Walka nie należy do najłatwiejszych, możesz jednak dodać sobie przewagi. Jeśli masz w drużynie postacie walczące na dystans - postacie klasy Czarodziej, Mag, Łowca - możesz ustawić je na wzniesieniu (6). Da to delikatną przewagę wysokości, co pozwoli na większą celność ataków.

Po walce czeka cię krótka rozmowa z Lae'zel. Gdy dobiegnie końca, przeszukaj zwłoki poległych. Przy ciele Sarth Baretha znajdziesz Ozdobną tabliczkę (7). Zbierz ten przedmiot, a następnie wejdź do ekwipunku i kliknij na nim dwa razy, by go aktywować.

Aktywuje to kolejną scenę z Lae'zel, podczas której dowiesz się, że musicie podążać za szkółką Githyanki. Przejście do dalszej części znajdziesz na zachód od twojej aktualnej lokalizacji, za mostem.


Szkółka githyanek - Y'llek

Zadanie od tego momentu najlepiej wykonywać w obecności Lea'zel - jako jedna z githów pomoże ci wejść do szkółki i rozszerzy opcje dialogowe.

W Górskiej przełęczy udaj się na północny wschód, by odnaleźć szkółkę (8) pod Klasztorem Jutrzenki. Otwarcie bramy (9) wymaga użycia zaklęcia Kołatki, które otwiera zamki. Jeśli nikt w drużynie nie potrafi go rzucać ani nie posiadasz zwoju, czeka cię droga okrężna - użyj pnączy (10). Musisz kierować się na północ.

Kierując się na północ do kolejnego pomieszczenia ujrzysz zejście do podziemi. Szkółka znajduje się w na końcu schodów, gdzie znajdują się drzwi do Podziemi klasztoru.

Tu czeka cię pierwsza konfrontacja z githami. Jeśli nie zdasz żadnego z testów umiejętności, rozpocznie się walka. Jeśli jesteś githem (lub przebierzesz się za niego zaklęciem Przebranie siebie), albo jest z tobą Lea'zel, pójdzie ci dużo łatwiej.

Na kolejnym korytarzu skręć w lewo i przejdź dwa razy przez drzwi, by trafić do gabinetu w infirmeri. Porozmawiaj z lekarką Gustil Stornugoss i opowiedz jej o wszystkim, a rozpoczniesz leczenie.

W trakcie kuracji musisz ponawiać rzuty obronne, jednak efekt zawsze jest taki, że urządzenie wybuchnie. Jeśli przekonasz doktorkę, że nie masz już pasożyta, będziesz mógł swobodnie chodzić po szkółce. W przeciwnym razie za drzwiami czeka cię starcie, dlatego możesz chcieć skorzystać z szybkiej podróży, by dostać się w inne miejsce.

Kontynuacja wątku ma miejsce w ramach zadania osobistego - Odkryj sekrety artefaktu, gdzie dowiesz się czym jest artefakt oraz dlaczego maszyna nie zadziałała, jak powinna.

Następnie: Baldur's Gate 3 - Odkryj sekrety artefaktu

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Poszukiwania druida

Zobacz także