Baldur's Gate 3 - mapa: Rejon katastrofy nautiloidu
Kluczowe miejsca na mapie Rejonu katastrofy nautiloidu.
Rejon katastrofy nautiloidu to pierwszy duży obszar w BG3, w którym dzieje się większa część początkowego rozdziału. W tym rozdziale przedstawiamy pełną mapę rejonu, na której zaznaczyliśmy kluczowe miejsca, postacie rozpoczynające zadania i informacje, o których warto wiedzieć.
Możesz także otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.
Kluczowe miejsca na mapie to Gaj Druidów, spustoszona wioska oraz Obóz goblinów na zachodzie. Obszary bez nazwy oznaczone będą jako "las".
- Punkty orientacyjne - tą cyfrą oznaczyliśmy punkty orientacyjne na mapie, które wykorzystywane są do szybkiej podróży. Każdy punkt orientacyjny ma swoją unikatową nazwę. Na mapie dzicz jest ich łącznie 9.
- Posępne Serce - w tym miejscu znajdziesz Posępne Serce, jednego z towarzyszy, których możesz rekrutować do drużyny. Postać ta jest klerykiem.
- Astarion - w tym miejscu znajdziesz Astariona, kolejnego towarzysza do rekrutacji. Astarion to postać klasy Łotrzyk.
- Gale - postać klasy Czarodziej, która jest potencjalnym towarzyszem. Gale pojawi się gdy zbliżysz się do punktu orientacyjnego Przydrożne Klify.
- Kaplica - znajdziesz tutaj kaplicę, w której ukrywa się grupa zbirów, z którymi zmuszony będziesz walczyć, jeśli zechcesz skorzystać z głównego wejścia do Zapomnianych ruin.
- Wejście do Zapomnianych ruin - w tym miejscu znajduje się wejście do ruin, które odwiedzisz w ramach zadania Zapomniane ruiny.
- Klapa w podłodze - ukryte przejście prowadzące do Zapomnianych ruin.
- Lae'zel - w tym miejscu przetrzymywana jest Lae'zel. Możesz uratować ją w ramach zadania Lae'zel w klatce i dołączyć do drużyny. Lae'zel to postać klasy Wojownik. W trakcie rozmowy z dwójką diabelstwa rozpoczniesz także zadanie Uczennica druida.
- Handlarz Arron - pierwszy handlarz w grze, u którego kupisz, między innymi, mikstury, zwoje, strzały, broń białą i dystansową, a także rozmaite pancerze. W trakcie rozmowy z nim zaktualizujesz zadanie Uczennica druida.
- Wejście do Szmaragdowego Gaju - w tym miejscu rozgrywanych jest kilka zadań, takich jak Uczennica druida i Sądzone dziecko. Tutaj także do rozwiązania jest zagadka z runami.
- Ciotka Ethel - w tym miejscu znajdziesz Ciotkę Ethel, u której kupisz rozmaite mikstury i zwoje. W trakcie rozmowy z nią odblokujesz zadanie Wiekowa zielarka
- Wyll - w Gaju Druidów znajdziesz Wylla, który jest Czarownikiem i potencjalnym towarzyszem, które możesz dołączyć do drużyny.
- Goblinka Sazza - w tym miejscu znajdziesz uwięzioną w klatce goblinkę Sazzę. Rozmowa z nią rozpocznie zadania Goblinia kapłanka i Uwięziona goblinka.
- Kamienne drzwi - znajdziesz tutaj wejście do tajemnego przejścia, które wykorzystać możesz w trakcie zadania Uwięziona goblinka, by wyprowadzić bezpiecznie goblinkę Sazzę z Gaju druidów.
- Blokada - gdy dotrzesz do tego miejsca, aktywuje się scena przerywnikowa, podczas której zaktualizowane zostanie zadanie Uczennica druida
- Zadanie Podejrzany śpiew - gdy dotrzesz do tego miejsca, usłyszysz specyficzny śpiew, a do dziennika dodane zostanie zadanie Podejrzany śpiew. Czeka cię tutaj walka z grupą Harpii.
- Zadanie Poszukiwania Pieśni Nocy - natrafisz tutaj na grupę najemników. Rozmowa z ich przywódcą, Aradinem, odblokuje zadanie Poszukiwania Pieśni Nocy.
- Jaskinia Sowodźwiedzia - natrafisz tutaj na wejście do jaskini, w której ukrywa się sowodźwiedź. Tutaj także rozwiązać możesz zagadkę w gawrze sowodźwiedzia.
- Karlach - lokalizacja Karlach, diablicy, którą odnaleźć musisz w ramach zadania Uciekający diabeł.
- Pies Drapek - w tym miejscu znajdziesz psa o imieniu Drapek. Rozmowa z nim i przejście testów pozwoli ci zaprosić psa do obozu.
- Wejście do Szepczącej głębi - znajdziesz tutaj studnię, do której możesz wejść by trafić do lokacji Szepcząca głębia. Wykonasz tutaj ostatni etap zadania Piwnica aptekarza.
- Zadanie Niedokończone arcydzieło - w tym miejscu znajdziesz zniszczoną kuźnię, a w niej dziennik, po przeczytaniu którego rozpocznie się zadanie Niedokończone arcydzieło.
- Zadanie Piwnica aptekarza - tutaj z kolei stoi apteka, w której rozpocząć możesz zadanie Piwnica aptekarza.
- Zadanie Łut szczęścia - trafisz tutaj na grupę goblinów znęcających się nad goblinem Barcusem Wrootem. Rozmowa z nimi zapoczątkuje zadanie Łut szczęścia.
- Zadanie Zaginiona przesyłka - w tym miejscu natrafisz na grupę gnolli. Z ciał jednego z poległych członków karawany pozyskasz notatkę, która rozpocznie zadanie Zaginiona przesyłka.
- Grupa paladynów - znajdziesz tutaj grupę paladynów. Rozmowa z ich przywódcą, Andersem, pozwoli ci rozpocząć zadanie Uciekający diabeł.
- Tawerna Popas Waukeen - płonąca tawerna, w której rozpoczniesz zadania Na ratunek Wielkiemu Księciu i Uwięziony półelf.
- Kryjówka Zhentarimów - wejście do sekretnej kryjówki Zhentarimów, którą odwiedzić musisz w ramach zadania Zaginiona przesyłka. Tutaj także wykonać możesz zadanie Specjalista od ucieczek.
- Patrol Githyanki - grupa wojowników Githyanki, którą musisz odnaleźć w ramach zadania Lekarstwo Githyanki.
- Przejścia do Wież Wschodzącego Księżyca - w tych miejscach znajdziesz przejścia do Wież Wschodzącego Księżyca.
- Główne wejście do obozu goblinów - most prowadzący do obozu goblinów, przy którym znajduje się posterunek. Przejście testu jest wymagane, jeśli nie chcesz rozpocząć walki z goblinami.
- Bard Vollo - znajdziesz tutaj uwięzionego barda o imieniu Vollo. Rozmowa z nim zapoczątkuje zadanie Na ratunek bardowi.
- Wejście do Zniszczonego sanktuarium - zejście do niższego poziomu obozu goblinów. Odwiedzisz to miejsce w ramach zadań Poszukiwania druida, Goblinia kapłanka i Na ratunek bardowi.
- Pęknięta ściana - znajdziesz tutaj pękniętą ścianę. Możesz zniszczyć ją by otworzyć tajemne, niestrzeżone wejście do Zniszczonego sanktuarium.
- Boczne wejście do obozu goblinów - możesz tutaj wspiąć się po skałach by wejść do obozu goblinów od niestrzeżonej strony.
- Otumaniona żaba - w okolicy tego miejsca skacze Otumaniona żaba. Zajrzyj do rozdziału otumaniona żaba: co z nią zrobić by poznać sposób na pozyskanie skarbów związanych z tą istotą.
- Herbaciarnia - dom Ciotki Ethel, który odwiedzisz w trakcie zadania Wiekowa zielarka. Tutaj także rozpoczniesz zadanie Herbaciarnia.
- Studnia - w tym miejscu znajdziesz studnię, z której napić mogą się twoje postacie. Poskutkuje to zwiększeniem punktów zdrowia każdej z nich o 10 punktów. Efekt utrzymuje się do następnego długiego wypoczynku.
- Gandrel - tutaj natrafisz na łowcę wampirów, Gandrela. Jeśli masz w drużynie Astariona, zyskasz dostęp do unikalnych kwestii dialogowych w czasie rozmowy.
- Roślinne potwory - w tym miejscu znajdziesz grupę wrogo nastawionych potworów. W drzewie usytuowanym w centralnej części ukryta jest notka - przeczytanie jej pozwoli ci odkryć unikalną ścieżkę zadania Na ratunek uchodźcom
Następnie: Baldur's Gate 3 - mapa: Podmrok
Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Baldur's Gate 3 - jak podpalić pochodnię