Skip to main content

Baldur's Gate 3 miało być zbyt „hardkorowe” na Grę Roku. Larian spodziewało się porażki

Swen Vincke miał innego faworyta.

Wygrana tytułu Gry Roku przez Baldur's Gate 3 była dla Larian Studios niemałą niespodzianką. Szef belgijskiego studia przyznał po ceremonii, że cały zespół nastawiał się na porażkę w starciu z innymi grami.

Jak dobrze wiemy, do tego ostatecznie nie doszło, a ambitne RPG pokonało konkurencję podczas rozdania statuetek Golden Joystick Awards 2023. Swen Vincke, wraz z całym zespołem, szykował się jednak na inny scenariusz, bo nie wierzył, że tak „hardkorowe” RPG jak Baldur's Gate 3 ma szansę podbić prestiżową gale.

- Przyszedłem tu bez jakichkolwiek oczekiwań. Niczego nie planowaliśmy, zastanawialiśmy się tylko, jak pozbędziemy się rozpaczy po tym wszystkim. Najlepsza gra na PC znajdowała się w naszym zasięgu, ale nie sądziłem, że Gra Roku będzie możliwa, bo konkurencja w tym roku okazała się bardzo mocna - mówił Vincke po odebraniu nagród.

- Mówiąc szczerze, myślałem że to będzie inna gra. Nastawiałem się, że wygra Alan Wake 2 - wyjaśnił dalej. - Sam nie miałem jeszcze okazji zagrać, ale widziałem, że innym się podoba, i że ludzie się ekscytują. Pomyślałem więc, że to będzie Alan Wake 2 albo The Legend of Zelda [Tears of the Kingdom]. Nie sądziłem, że gra stworzona z myślą o PC, taka jak Baldur's Gate 3, z hardkorowymi mechanikami RPG, będzie w stanie tego dokonać.

Nie wydaje się jednak, by gracze podzielali zaskoczenie deweloperów z Larian. Już od premiery Baldur's Gate 3 w sierpniu, produkcja zapowiadała się na jednego z najmocniejszych kandydatów na Grę Roku. Kolejną galą, na której Baldur's Gate 3 powalczy o statuetki, będzie The Game Awards 2023. Szczegóły wydarzenia i listę nominowanych tytułów przedstawiliśmy w tym artykule.

Zobacz także