Baldur's Gate 3 może dostać jeszcze wyższy poziom trudności
Rodem z Divinity: Original Sin.
Wygląda na to, że Baldur’s Gate 3 może w jednej z przyszłych aktualizacji otrzymać kolejny, jeszcze wyższy poziom trudności - Honour Mode.
Szczegóły ujawniono w sklepie GOG, gdzie niektórzy gracze dostrzegli, że liczba ukończonych osiągnięć spadła niespodziewanie ze 100 procent na 98 proc. Dlaczego? Otóż na liście pojawił się jeszcze jeden, nowy achievement, mówiący właśnie o ukończeniu kampanii fabularnej w Honour Mode.
Brzmi dość oficjalnie. Nie znamy obecnie szczegółów na temat rozgrywki, lecz w przeszłośc - w serii Divinity: Original Sin - opcja zabawy o identycznej nazwie już istniała. Wyróżniała się głównie faktem, że dysponowaliśmy tylko jednym slotem na zapis rozgrywki, który w przypadku śmierci całej drużyny był automatycznie kasowany, więc należało zacząć od początku.
Nie istniał też szybki zapis, a save był automatycznie nadpisywany, gdy tylko ginęła jedna postać. Można oczywiście wyjść z gry za każdym razem, gdy członek drużyny staje w obliczu śmierci, ale to brzmi mało... honorowo.
Obecnie najwyższym poziomem trudno w Baldur’s Gate 3 jest tryb Taktyczny. Ten jest jednak dość standardowym rozwiązaniem, podnoszącym liczebność i statystyki przeciwników czy też liczbę pułapek w terenie.
Część graczy już od jakiegoś czasu narzeka, że ta opcja zabawy jest zbyt łatwa, zwłaszcza w trzecim akcie przygody - w obliczu rozwiniętych postaci. Wydaje się, że Honour Mode przemówi do takich osób, o ile oczywiście podniesie wyzwanie także na inne sposoby, niż tylko ograniczona pula zapisów.