Baldur's Gate 3 - Napadnij na Szmaragdowy Gaj
Wojna diabelstw z goblinami w Gaju Druidów.
Napadnij na Szmaragdowy Gaj to jedno z istotnych zadań dotyczących kwestii Gaju Druidów w BG3. Jest to alternatywa do walki z przywódcami goblinów (Pokonaj gobliny), które prowadzi do wojny u bram gaju.
Na tej stronie:
Jak rozpocząć zadanie
W Wiosce Goblinów na zachodzie mapy wejdź do Splugawionej Świątyni (1) i porozmawiaj z mroczną elfką Minharą (2) i zgódź się na przeprowadzenie ataku na gaj, zamiast walki z nią - co zwykle następuje, gdy chcesz uratować druida - albo po prostu przekaż jej informacje o lokacji. To jeszcze nie stawia cię po jej stronie.
Wróć do Gaju Druidów. Wykonaj długi odpoczynek i wejdź nad bramę, gdzie porozmawiasz z Zevlorem (3). Zadmij w róg (4) by rozpocząć bitwę. Ciekawostką jest fakt, że wszystkie dotychczasowe uczynki odbiją się teraz na bitwie: każda osoba, którą zatrzymałeś w gaju bądź jej pomogłeś, stanie teraz do walki.
Decyzja, po której stronie stajesz (jako opcja dialogowa), nastąpi dopiero w trakcie przerywnika filmowego, gdy zadmiesz w róg. Wtedy to rozpoczniesz obronę gaju lub otworzysz bramę dla goblinów.
Walka po stronie Gaju
W trakcie starcia przygotuj się na zrzucanie przeciwników ze skał. Skorzystaj też z palenisk, by podpalić swoją broń. Wykorzystaj zakopane w ziemi beczki (5) przed bramą (strzel w nieognistym pociskiem lub podpaloną strzałą), ale dopiero gdy wrogowie rozpoczną właściwą szarżę.
Gobliny spróbują najpierw wysadzić wrota z pomocą saperów(6) - zabij ich jak najszybciej, bowiem eksplodując ranią sojuszników - i kilku „agentów” przedrze się na mury. Uważaj na trolla (7), który rzuca beczkami z goblinami na mury.
- jeśli postanowiłeś wspomóc obronę gaju uzyskasz wdzięczność diabelstw
- jeśli Halsin został uwolniony z więzienia
- po bitwie powróci do miasta
- zadanie to kończy również misję Pokonaj gobliny, nawet jeśli nie wyeliminowałeś pozostałych dwóch liderów
- od teraz wejście do Osady Goblinów inicjuje walkę z wszystkimi, którzy tam przebywają
Walka po stronie Minthary
Jeśli zamierzasz być zły, nie możesz tego ujawnić przy pierwszej sposobności. Na wiele sposobów - chociażby uszkadzając posążek Silvanusa, który znajduje się pośrodku gaju - możesz wywołać wojnę domową między druidami oraz diabelstwami. W ten jednak sposób druidzi zamkną wejście do gaju, co uniemożliwi szturm.
Musisz więc odgrywać swoją rolę utrzymując pokój w gaju do dnia bitwy. Później wyeliminuj wszystkie diabelstwa w Grocie i zajmij się druidami. Po wszystkim porozmawiasz z Mintharą i udasz się na spoczynek w obozie. Na skutek tych działań zmienia się wiele w świecie gry:
- pomijasz dalszy wątek gaju, diabelstw - których oczekujesz spotkać ponownie we Wrotach Baldura
- Gale i Karlach mogą się od ciebie odłączyć
- jeśli nie przekonasz Minthary, że jesteś godnym wyznawcą Absolutu, twoje starania pójdą na marne
- jeśli jednak przyłączysz się do niej, nadal będziesz wyruszał do Wież w dalszej części wątku fabularnego.
Następnie: Baldur's Gate 3 - Pokonaj gobliny
Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Wykradnij święty posążek