Skip to main content

Baldur's Gate 3 - niewidzialność: jak aktywować

Zniknij, by unikać obrażeń lub efektywnie przekradać się między strażnikami i kraść.

Niewidzialność jest najwyższą formą ukrycia w BG3. Na tej stronie podpowiemy, jak ją aktywować nabywając odpowiednie zaklęcie lub eliksir oraz do czego możesz ją wykorzystać.


Na tej stronie:


Jak działa niewidzialność

Niewidzialność możesz aktywować zaklęciem lub używając mikstury. Niezależnie od formy, efekt utrzymuje się tylko na jednej osobie - dlatego warto ją oddzielić od grupy - przez 10 tur. Aktywuj tryb turowy, by dokładniej pilnować czasu działania.

Niewidzialność pozwala ci przekradać się niezauważenie między wrogami oraz pułapkami reagującymi na ruch. Gdy jednak chodzi o kradzież kieszonkową, nadal możesz zostać złapany, gdy test umiejętności Zwinne ręce (odpowiadającej właśnie za efektywność kradzieży) się nie powiedzie, twoja postać zostanie ujawniona i posądzona o przywłaszczanie cudzej własności.

Korzystanie z bycia niewidzialnym ma także korzyść przy próbach cichych zabójstw, a dzięki temu, że zaklęcie może zostać rzucone na inną osobę, możesz zbudować solidnego łotrzyka, który niewidzialność otrzyma od czarodzieja.


Mikstura niewidzialności

Możesz nabyć miksturę, która aktywuje niewidzialność, jednak jest bardzo droga - ponad 300 sztuk złota. Oferuje ją choćby Ciotka Eithel w Grocie przy Gaju Druidów.

Po długim odpoczynku część ekwipunku handlarzy ulega odnowieniu. Poza tym pamiętaj, że możesz używać na nich kradzieży kieszonkowej.


Zaklęcie niewidzialności

Zaklęcie niewidzialności jest czarem drugiego poziomu z grupy iluzji. Po awansie mogą go odblokować jedynie wybrane klasy: mag, czarodziej, czarnoksiężnik i bard.

Czarodziej może nauczyć się go także ze zwoju, jeśli taki wpadnie w twoje ręce. Jest także możliwość nabycia w Podmroku specjalnego pierścienia odblokowującego czar, przy jednym z martwych drowów w Ruinach Wieży.

Następnie: Baldur's Gate 3 - pies: czy jest możliwa adopcja psa

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur’s Gate 3 - czytanie w myślach

Zobacz także