Baldur’s Gate 3 pierwszą grą ze znaczącą różnicą na Xbox Series X i S
Co pozwoli wydać tytuł w tym roku.
Phil Spencer zgodził się najwyraźniej, by tylko konsole Xbox Series X otrzymały kooperację na podzielonym ekranie w Baldur’s Gate 3. Dzięki temu grę uda się wydać na sprzęcie Microsoftu jeszcze w tym roku.
Do porozumienia ponad podziałami doszło na Gamescomie, o czym informuje Swen Vincke, szef odpowiedzialnego za produkcję studia Larian.
„Z wielką przyjemnością potwierdzamy, że po wczorajszym spotkaniu z Philem Spencerem znaleźliśmy rozwiązanie, które pozwoli nam dostarczyć Baldur's Gate 3 graczom Xbox jeszcze w tym roku, nad czym pracowaliśmy od dłuższego czasu” - napisał deweloper.
Co to za porozumienie? Mowa właśnie o ograniczeniach na Series S. „Nie zabraknie żadnych ulepszeń, w tym trybu kooperacji na podzielonym ekranie na Series X. Series S nie będzie oferować kooperacji na podzielonym ekranie, ale będzie wspierać przenoszenie zapisów między Steamem i Xbox Series” - dodał Vincke.
Brzmi może mało znacząco, lecz na dobrą sprawę mamy do czynienia z dość epokową zmianą podejścia Microsoftu do obu modeli konsoli. Dotychczas gry wydawane na te platformy mogły się różnić, ale wyłącznie w sferze rozdzielczości czy płynności działania - zestaw dostępnych funkcji musiał pozostawać bez zmian.
Ten sam Spencer nieco wcześniej zapewniał na Gamesomie, że jego firma nie zamierza porzucać polityki wydawania gier zarówno na Xbox Series X, jak i na słabsze Series S.
- Nie wyobrażam sobie scenariusza, w którym porzucilibyśmy [Series] S - przyznał Spencer w rozmowie z brytyjskim Eurogamerem. - Jeśli chodzi o parytet, nie sądzę, że słyszeliście od nas lub Larian Studios, że to on jest problemem. Najwięcej mówi o tym sama społeczność.
Wydaje się, że to jednak parytet był właśnie problemem, skoro rezygnacja z niego pozwoli wydać Baldur’s Gate 3 na Xbox Series X/S jeszcze w tym roku. Czego jednak nie robi się dla jednej z najlepszych gier RPG wszech czasów.
- Chcę mieć pewność, że gry będą trafiały na obie platformy. To nasze zadanie jako właściciela platformy i jesteśmy do tego zobowiązani wraz z naszymi partnerami. Myślę, że uda nam się to osiągnąć z Larian Studios - dodawał Spencer i - jak widać - nie kłamał.