Baldur's Gate 3 - Zbadaj plażę
Poboczna misja rozdziału 1, walka z Harpiami, uratowanie Myrkona.
Podejrzany śpiew to jedno z pobocznych zadań rozdziału 1 w Baldur's Gate 3. W trakcie jego wykonywania zbadasz źródło tajemniczego śpiewu i stoczysz walkę z grupą Harpii, by finalnie uratować chłopca o imieniu Myrkon.
Zadanie to rozpocznie się automatycznie, gdy dotrzesz na klify (1), na północny-wschód od Gaju Druidów. Twoim pierwszym celem będzie sprawdzenie, skąd dochodzi tajemniczy głos.
U podnóża klifów stał będzie chłopiec, Myrkon (2). Jeśli rozpoczniesz z nim rozmowę, pojawi się grupa Harpii, która natychmiast cię zaatakuje. Przeciwnicy będą mieć solidną pozycję do atakowania twojej drużyny, dlatego poczekaj z rozmową i rozmieść swoje postacie.
Umieść 2-3 z nich na wzgórzu (3). Dzięki temu zyskają one przewagę wysokości nad Harpiami. Odłącz pozostałą postać od drużyny, by móc poruszać tylko jedną postacią . Podejdź teraz samotną postacią do chłopca i rozpocznij walkę poprzez rozmowę z nim.
Samo starcie z harpiami nie należy do trudnych, pod warunkiem, że odpowiednio rozmieścisz swoje postacie. Uważaj jednak na ich śpiew. Powoduje on zauroczenie, podczas którego nie będziesz miał kontroli nad postacią. Jeśli któraś z postaci będzie śpiewać (4), uderz ją dowolnym atakiem, by to przerwać.
Gdy wybijesz wszystkie harpie, rozpocznie się rozmowa z chłopcem. Uwolniony od kontroli stworów podziękuje ci, a zadanie dobiegnie końca.
Chłopiec powie ci także o misji, jaką miał do wykonania - zebranie skarbów z gniazda harpii. Przejdź za skałę, na której stały harpie i idź wzdłuż plaży, by dotrzeć do gniazda, a otrzymasz dodatkowe wynagrodzenie za zadanie.
Następnie: Baldur's Gate 3 - Łut szczęścia
Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Sądzone dziecko