Skip to main content

Baldur's Gate 3 - Pokonaj Ketherika Thorma

Pozbądź się Ketherika w dwóch walkach oraz Apostoła Myrkula.

Pokonaj Ketherika Thorma to zadanie główne w BG3 w akcie 2. Eliminując bossa lokacji Wieże Wschodzącego Księżyca zakończysz wątek fabularny w tej krainie. Warto wiedzieć, że zdając pomyślnie testy Perswazji w rozmowie z Ketherikiem możesz uniknąć drugiego starcia, lecz musisz zdać testy także przed pierwszą walką.


Na tej stronie:


Droga do wieży

By dostać się do Ketherika, musisz przedrzeć się przez Wieżę walcząc z napotkanymi przeciwnikami i przechodząc na jej południową stronę, gdzie znajdują się schody na piętro. Możesz jednak znacznie ułatwić sobie drogę i ominąć walki.

Wespnij się po korzeniach (1) na lewo od głównego wejścia i przeskocz na prawo, na balkon. Już więc jesteś na piętrze i możesz je obejść używając drzwi po lewej stronie - prowadzące do gabinetu Baltazara. Nie napotkasz tu żadnych wrogów poza strażnikami bramy, ponadto ominiesz całą walkę na parterze.


Pierwsze starcie z Ketherikiem

Pierwsze starcie nie należy do najtrudniejszych. W pierwszej kolejności pozbądź się pomniejszych Nekromitów - nie są ani silni ani wytrzymali, jednak Ketheric pasywnie wzmacnia ich atak. W międzyczasie spowalniaj bossa.

Ketherik ma wysoką klasę pancerza (22), dlatego warto próbować ją obniżyć, jeśli twoim głównym zamiarem są ataki bronią. Lepszym jednak pomysłem jest walka z użyciem zaklęć i efektów. Główne cechy wroga:

  • warto unikać walki wręcz: przeciwnik wykonuje ripostę tarczą oraz dwa ataki
  • nie możesz go zarazić chorobą, transformować, popychać
  • jego najniższe cechy to Zręczność - jest więc nieco bardziej podatny na ataki bronią dystansową, oraz Inteligencja - podatność na niektóre zaklęcia i uroki
  • zwiększaj szansę na trafienie obniżając pancerz: kwasem lub klątwami i negatywnymi efektami typu oszołomienie / powalenie
  • możesz postąpić z nim jak z każdym innym humanoidem: przewrócić go na lodzie lub spowolnić, oślepić, a nawet wytrącić broń z jego ręki. Wszystkie te działania bardzo ci pomogą

Proponowaną strategią jest więc korzystanie na przykład z lodu, by spowolnić przeciwnika oraz wzywanych pomocników: żywiołaków, nieumarłych czy zwierząt, którzy nierzadko mogą nadać specjalne efekty przeciwnikowi, a także zajmą go na chwilę i opóźnią jego działania. Wytrąć mu broń z ręki i kryj się za filarami, aby uniknąć czarów Ketherika i atakuj używając ataków dystansowych i zaklęć.


Droga przez Nekrotyczne laboratorium

Po pierwszym starciu wskocz do uszkodzonej wieży jarzącej się czerwonym kolorem. Wcześniej jednak koniecznie odwiedź obóz, gdyż później nie będzie okazji na odpoczynek ani zmianę lokacji.

Dotrzyj do windy (2) na wschodzie. Wejdź w interakcję z urządzeniem, jednak wcześniej skorzystaj z Regeneratora (3), by odzyskać zdrowie dla całej drużyny.


Drugie starcie z Ketherikiem i Apostołem Myrkulem

W pierwszej kolejności musisz uwolnić Lady Aylin (Pieśń Nocy) podchodząc do niej i używając gestu Pomocy. W tym celu warto przed rozpoczęciem walki zakraść się (ewentualnie z użyciem Niewidzialności) jak najbliżej niej, przynajmniej jednym bohaterem. Możesz również skorzystać z pomocy psa Drapka. Do tego czasu Ketherik jest całkowicie niewrażliwy na obrażenia.

Zwróć uwagę na dodatkowego przeciwnika, jakim jest Łupieżca Umysłów. Na nim skup swoją początkową uwagę, bowiem jest znacznie słabszy. Wykorzystuje głównie silne ataki psychiczne.

  • po uwolnieniu Pieśni Nocy (która pomoże ci w walce) pozbądź się Łupieżcy - potrafi przejmować kontrolę nad twoimi sojusznikami. Jest wrażliwy na ataki wręcz, ale dość odporny na magię
  • wyeliminuj pomniejszych Nekromitów na północnej półce silnym zaklęciem obszarowym. Warto objąć to miejsce do ostrzału pozycji bossa
  • oszczędzaj siły oraz komórki zaklęć - to nie jest ostateczna bitwa!

Walka z Apostołem Myrkulem

Eliminacja Ketherika spowoduje przyzwanie kolejnego bossa - Apostoła Myrkula. Jest mniej odporny na ataki, jednak posiada więcej zdrowia i kilka sztuczek:

  • wchłania Nekromitów czy uzyskuje dostęp do potężnej umiejętności
  • wykonuje dwa ataki w turze, ale nie rusza się z miejsca
  • stojąc przy nim nie możesz odnawiać zdrowia
  • przeciwnik może zostać Oślepiony i warto to wykorzystać

Wszystko to powoduje, że warto walczyć z nim podobnie, jak z Ketherikiem. Zwróć uwagę, że temu potworowi również możesz wytrącić broń z ręki. Gdy atakujesz wręcz, zostaw kilka punktów ruchu na ucieczkę.

Niszcz także Szkieletowe Okrywy, które pojawiają się w różnych miejscach na arenie - namierzysz je klikając na ich portrety na pasku ruchu. W swojej turze eksplodują zadając obrażenia i "wykluwają się" z nich Nekromici.

Następnie: Baldur's Gate 3 - Uratuj diabelstwa

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Znajdź relikwię Ketherica Thorma

Zobacz także