Baldur's Gate 3 - Pomóż przeklętemu mnichowi
Uwolnij mnicha zaklętego w medalionie.
Na tej stronie dowiesz się, jak rozpocząć i przeprowadzić zadanie Pomóż przeklętemu mnichowi w BG3. Jest to jedno z zadań pobocznych w Kuźni Gryma.
Jak rozpocząć zadanie - Myślący medalion
W pobliżu adamantynowej kuźni, w jeziorze lawy znajdują się ruiny strzeżone przez żywiołaka ognia. Znajdziesz tam adamantynową skrzynię (1).
Musisz ją otworzyć kluczem przy szkielecie (2), wytrychem lub zaklęciem, nie posiada pułapki. Wewnątrz znajdziesz Myślący amulet. Po jego zebraniu objawi się duch, który poprosi cię byś zaniósł naszyjnik jego wnuczce.
Ciało dla ducha - sarkofag w Świątyni Otwartej Dłoni
Zadanie jest kontynuowane w trzecim akcie, gdy odnajdziesz grób Shirry Clarwen (3). Znajduje się on w piwnicy Świątyni Otwartej Dłoni (4). Prowadzi do niej klapa (5) w kuchni. Gdy przeczytasz tabliczkę, otwórz grób, duch z amuletu przejdzie w zwłoki i będzie miał dla ciebie propozycję.
Jeśli przejmiesz jego klątwę otrzymasz zaklęcie Ohydny Uśmiech Tashy (powoduje u wroga śmiech i uniemożliwia ruch, jak długo postać utrzymuje koncentrację lub przeciwnik nie wykona pomyślnego rzutu obronnego), lecz w zamian musisz wykonać dwa rzuty obronne, by nie otrzymać kary do Mądrości. Odrzucenie klątwy spowoduje rozpoczęcie prostego starcia i nie gwarantuje żadnej nagrody. W obu przypadkach zadanie zakończy się.
Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Znajdź Rolana pośród cieni