Baldur's Gate 3 - Poznaj historię księcia Orfeusza
Githyańska historia z Magicznej wieży w Podmroku.
Poznaj historię księcia Orfeusza to jedno z zadań pobocznych w BG3 w lokacji Podmrok. Na tej stronie dowiesz się, jak je rozpocząć i jakie kroki podjąć do jego zakończenia.
Na tej stronie:
Początek zadania - jak dostać się do Magicznej Wieży
Magiczna wieża znajduje się w południowej części Podmroku. Musisz przejść naokoło niej, aby aktywować windę poprzez umieszczenie kwiatu sussurowego w mechanizmie windy, który znajduje się na parterze.
Wejścia do pałacu strzegą magiczne wieżyczki. Strzelają one celnymi pociskami. Możesz je wyłączyć lub zniszczyć. By je rozwalić, używaj mocy piorunów oraz broni obuchowej. Mają bowiem status "Solidny", który gwarantuje im wysoką odporność na większość typów broni. Ponadto - obrażenia poniżej 10 zostaną zignorowane.
Wyjedź windą na samą górę wieży. Tam czeka cię walka z automatonami. Zajmij wysokie pozycje, roboty możesz zrzucać w przepaść. Największym problemem będzie Bernard (1), który generuje wokół siebie pole elektryczne porażające każdego, kto się w nim znajdzie w jego turze. Nie zrzucaj go jednak na dół, bowiem znajdziesz przy nim antyczny klucz (2).
Po rozpoczęciu walki koniecznie zbadaj przeciwników, by poznać ich słabe punkty - posiadają bowiem liczne odporności. Porównaj je z posiadanymi zaklęciami, typem dostępnego uzbrojenia oraz dostępnymi atakami.
Pierwsza księga - Grawerowany dysk githyanki
Zjedź windą na niższe piętro. Na południowej szafce znajdziesz Grawerowany dysk githyanki (3). Ze stołu za twoimi plecami, przy windzie, zbierz jeszcze przedmiot: Staranna sztuka szyfrów tir'su (4).
Teraz otwórz ekwipunek i otwórz menu przedmiotu Grawerowany dysk githyanki, po czym wybierz pierwszą opcję - Przeczytaj. W twojej drużynie musi jednak być Lae'zel, która będzie w stanie odszyfrować tekst githów. Dopiero po wysłuchaniu pełnej historii z dysku zadanie rozpocznie się, dlatego warto zapisać wcześniej grę, gdybyś odmówił wysłuchania legendy.
Druga księga Orfeusza
By znaleźć drugą księgę udaj się do Szkółki Githyanek w Górskiej przełęczy. Jeśli zadanie przeprowadzasz pokojowo, udaj się do klasy (5) i podejdź do walczących pośrodku.
Możesz podjąć się walki z chłopakiem - Młodzik Varrl - i zdając test Zręczności nie zabijać go. Ma przy sobie drugi dysk (6), który zabierzesz z jego ciała. Przeczytaj zawartość.
Trzecia księga
Trzeci dysk (7) znajduje się w pokoju Baltazara, na piętrze Wieży Wschodzącego Księżyca (w akcie drugim). By się tam dostać, skieruj się na lewo od głównego wejścia do wieży i wespnij się po pnączach (8). Potem przeskocz w prawo na balkon (9) i otwórz lewe drzwi.
Jeśli Lae'zel nie jest z tobą, pomów z nią w obozie o zagadce. Jest to ostatni etap tego zadania. Nie zostaje ono zakończone i pozostanie w twoim dzienniku do czasu, aż poznasz Orfeusza osobiście. W ostatnim etapie gry podejmiesz także decyzję o jego losie i będziesz mógł go wyzwolić.
Następnie: Baldur's Gate 3 - Kuźnia adamantyny
Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Serce piekielnika