Baldur’s Gate 3 przed premierą naprawi rzuty obciążonych kości
Mechanika zostaje w grze.
Specjalna mechanika „Karmicznych Kości” (Karmic Dice) w Baldur’s Gate 3 zostanie zmodyfikowana, by nadal pomagać graczom, lecz przy wyeliminowaniu błędu, który sprawiał, że z rozwiązania korzystali także przeciwnicy.
Czym są Karmiczne Kości? Po włączeniu tej opcji gra modyfikuje nieco losowość systemów rozgrywki. Jak na wierną adaptację Dungeons & Dragons przystało, zabawa bazuje w dużej mierze na losowych rzutach kością, określających sukcesy i porażki w walce i podczas wszystkich innych testów umiejętności.
Opisywana funkcja sprawiała, że znacznie trudniej było osiągnąć wiele sukcesów czy porażek pod rząd. Zabawa staje się w ten sposób bardziej „wyrównana” i przewidywalna, w pewnym stopniu eliminując losowość i irytujące serie nieudanych rzutów (ale i tych udanych).
Brzmi dobrze, lecz wraz ze zbliżającą się premierą pełnej wersji Baldur’s Gate 3 gracze zwrócili uwagę w serwisie Reddit, że opcję lepiej wyłączyć przed rozpoczęciem do rozgrywki (jest domyślnie włączona). Jak opisywano, może bowiem przełożyć się na całkiem szalone rezultaty, jak przeciwnik uzyskujący premię... 400 procent do obrażeń.
Twórcy pośpieszyli więc z zapewnieniami, że rozwiązanie zostało dopracowane, by wyeliminować takie skrajne przypadki, które brały się rzekomo z błędu w systemie.
„Hej, jestem nieco spóźniony, ale dla większej jasności sytuacji: to połączenie wyjątkowego przypadku z błędem, który został naprawiony w pełnej wersji gry” - napisał menedżer do spraw społeczności studia Larian w komentarzu w serwisie Reddit, odnosząc się właśnie do wspomnianego bonusu do obrażeń na poziomie 400 procent.
Deweloper nie dodał niestety, co dokładnie było błędem. Badania fanów wskazywały, że mowa najwyraźniej o problemie ze skalowaniem obrażeń na podstawie klasy pancerza postaci gracza, lecz oficjalnych szczegółów nie znamy.