Skip to main content

„Baldur's Gate 3 to anomalia, która zabiłaby inne studia” - twierdzi deweloper

Dlaczego gra Larian Studios nie stanie się wzorem dla innych twórców.

O Baldur's Gate 3 robi się coraz głośniej i nic dziwnego - twórcy z Larian Studios włożyli mnóstwo pracy i serca, aby dostarczyć grę godną miana kontynuacji kultowej serii. Inni deweloperzy twierdzą jednak, że nadchodzące RPG jest „anomalią”.

Ciekawy watek na Twitterze rozpoczął nominowany do nagrody BAFTA Xalavier Nelson Jr. ze studia Strange Scaffold. Twórca mocno docenia i podziwia pracę, jaką wykonało Larian Studios, jednak podkreśla, że nie powinniśmy mierzyć przyszłych gier RPG miarą Baldur's Gate 3. Jego zdaniem gra o takim rozmachu i skali jest ewenementem branży, a większość zespołów nie byłaby w stanie sprostać tego typu wyzwaniu.

„W erze mega gier, Baldur's Gate 3 jest jedną z największych tego typu produkcji, zbudowaną przez wyspecjalizowaną grupę ludzi przy użyciu dojrzałej technologii stworzonej specjalnie na potrzeby tej konkretnej gry, wzmocnionej masą nieocenionych opinii graczy oraz walidacją rynku przed premierą. To nie jest nowa linia bazowa dla gier RPG - to anomalia. Próba zrobienia tego samego w ten sam sposób, zwłaszcza bez tej samej przewagi, mogłoby zabić całą grupę studiów”.

Nelson Jr. podkreśla, że nad Baldur's Gate 3 pracuje ponad 400 osób w siedmiu biurach rozsianych po całym świecie, których wspierają niezliczeni partnerzy outsourcingowi, a do tego powstająca od 2017 roku gra przez 3 lata testowana była przez graczy w ramach wczesnego dostępu. Ponadto Dungeons & Dragons jako marka może poszczycić się unikalnie mocną pozycją i rozpoznawalnością, co jest kolejnym atutem produkcji Larian Studios.

Zdaniem dewelopera, próba stworzenia podobnej produkcji, ale bez tak dużego zaplecza pracowniczego, bez tak rozpoznawalnej marki, wsparcia graczy oraz doświadczenia w tworzeniu ambitnych gier RPG, dla wielu zespołów byłoby samobójstwem. Z powodu ogromnego ryzyka finansowego związanego z tworzeniem tego typu gier, jako gracze nie powinniśmy oczekiwać, że Baldur's Gate 3 stanie się wzorem chętnie naśladowanym przez innych twórców.

Zobacz także