Baldur's Gate 3 - Uratuj gondian
Wyzwól pracowników odlewni Stalowej Straży.
Zadanie Uratuj gondian w BG3 to alternatywny sposób rozwiązania problemu z odlewnią i wyłączeniem Stalowej Straży. Rozpoczniesz je, gdy w odlewni porozmawiasz z gondianem - Zannerem Tobinem.
Na tej stronie:
Zenner Tobin w odlewni Stalowej Straży
Po zejściu na niższe piętro odlewni z Biura ochrony wejdź na pomost. Na jego końcu znajdziesz szafkę i kartkę ze wskazówką dotyczącą lokalizacji więźniów. Chcesz to zrobić niezauważenie.
Walka ze strażnikami jest możliwa - jednak, gdy pojawi się lewitujący kryształ, musisz go wyłączyć (rzut na Inteligencję) zanim aktywuje on sygnał. Gdy jednak tak się stanie, uratowanie gondian oraz księcia Ravengarda nie będą możliwe, zerwane zostanie też przymierze z Gortashem, jeśli było zawarte.
Łódź podwodna pod magazynem
Teraz udaj się do magazynu Przewozy Towarowe Flymma (1). W rogu znajdziesz zejście do piwnicy (2). Tam skieruj się przez otwarte wrota na wprost, a dojdziesz do podziemnego portu z łodzią podwodną. Przekonaj Czerwonomłota, aby zabrał cię do więzienia - Żelaznego Tronu. Wcześniej odpocznij i zapisz grę.
WAŻNE: jeśli rozpocząłeś zadanie Pomścij utopioną, Czrwonomłot jest twoim celem. Nie walcz z nim teraz, gdyż utrudni to wydostanie więźniów - zostaniesz ograniczony do sześciu tur, gdyż aktywowany zostanie alarm przy samodzielnym prowadzeniu łodzi podwodnej.
Żelazny Tron - jak się przygotować i uwolnić więźniów
Przed wyruszeniem do Żelaznego Tronu należy dobrze się przygotować. Masz bowiem jedynie sześć tur na uwolnienie więźniów. Są nimi gondianie (na południu, wschodzie i zachodzie oraz w środkowej części więzienia), książę Ravengard (3) (we wschodniej celi) oraz opcjonalnie łupieżca umysłów Omeluum (4) w południowo-zachodniej celi (związany z zadaniem pobocznym Towarzystwa znakomitości).
Masz tylko sześć tur na uwolnienie wszystkich. Należy się rozdzielić. Kluczowy jest dobór sojuszników i wyposażenia. Potrzebujesz zaklęć, zwojów lub mikstur, które zapewniają niewidzialność, przemiany lub lot - wszystko, co pozwoli ci szybko dostać się do cel i nie zginąć po drodze.
Dobrym sposobem będzie również wykorzystanie zaklęć i umiejętności, które potrafią sparaliżować wrogów, czy ograniczyć ich mobilność. Przydatna może okazać się także magiczna dłoń (sztuczka), która potrafi uruchamiać dźwignie.
Do odwracania uwagi przydadzą się również żywiołaki i inne przyzywane istoty. Możesz zignorować północny korytarz, w którym nie ma cel. Świetną opcją jest także teleportacja, która umożliwia zabranie ze sobą jednego sojusznika. Używaj także skoku, który zwiększa maksymalny dystans pokonany na turę.
Co do księcia Ravengarda, jest on pod wpływem zaklęcia Mizory. Po wykonaniu pierwszych kroków pojawi się i wezwie pajęczaki, które tylko jego obiorą za cel - miej w zanadrzu opcje uleczenia go. Potem pomóż mu się otrząsnąć (używając funkcji Pomoc), a będziesz w stanie ponownie nim sterować.
Eliminuj przeciwników tylko wtedy, gdy nie zakłócają twojej podróży i nie stanowią zagrożenia dla uciekinierów. Potrafią bowiem rzucać siatką, by uniemożliwić im poruszanie się. Kolejni będą pojawiać się na nowo wynurzając się z wody w południowej części więzienia.
Zniszczenie odlewni
Wróć do odlewni. Kieruj się na środek, by rozpocząć walkę ze strażnikami z gondianami po swojej stronie. Gdy uwolniłeś ich rodziny, gotowi są walczyć. Najlepiej, żeby Zanner Toobin przeżył. Jeśli jednak się to nie uda lub z innego powodu nie będzie chciał z tobą rozmawiać, możesz albo przesłuchać jego ducha albo przeszukać jego kieszenie.
W trakcie rozmowy otrzymasz od niego kod, którym dezaktywujesz neurokontroler. Jeśli masz bombę runiczną, nadal możesz jej użyć, lecz nie ma znaczenia, na którą opcję się zdecydujesz. Zejdź na niższy poziom z Biura ochrony i pozbądź się wrogów. Przy jednym z nich znajdziesz klucz, którym otworzysz zamknięte wrota.
Czeka cię ostatnie starcie, na które warto zachować trochę sił. W szczególności używaj elektryczności, by radzić sobie z konstruktami. Po walce czeka cię ostatnia scena związana z gnomami - w zależności od twoich postępów i decyzji związanych z gnomami, które spotkałeś pierwszy raz w Kuźni Gryma. Możesz uzyskać pomoc Wulbrena bądź Bracusa Wroota w ostatecznej walce z Absolutem.
Następnie: Baldur's Gate 3 - Zbadaj podejrzane zabawki
Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Wyłącz Stalową Straż, Pomścij Żelaznorękich