Baldur's Gate 3 wygrało tyle nagród, że wysyłanie deweloperów po ich odbiór stało się dla Larian problemem
W studiu musiały powstać specjalne grupy.
Nagrody i statuetki za wyjątkowe osiągnięcia kojarzą się raczej z czymś miłym, jednak w przypadku aktywnego studia tworzącego gry stanowią one również wyzwanie logistyczne. Trzeba bowiem oddelegować kogoś na imprezy, na których są rozdawane. W przypadku Larian Studios liczba wyróżnień dla Baldur's Gate 3 stała się problematyczna.
Najnowsza odsłona kultowej serii RPG właściwie całkowicie zdominowała wszystkie imprezy gamingowe w 2023 roku. Baldur's Gate 3 otrzymało kilka statuetek na The 2023 Golden Joystick Awards, sześć kolejnych na The Game Awards 2023, dwie następne na New York Game Awards, aż pięć podczas 27th DICE Awards, a potem jeszcze kilka innych, w tym trzy nagrody w ramach 20. gali BAFTA, czyli British Academy Game Awards. Były jeszcze wyróżnienia podczas festiwali Steam Awards.
Uzbierał się więc pokaźny worek nagród, a wiele z nich wypadało odebrać na miejscu. Szef Larian - Swen Vincke - twierdzi, że studio docenia każdą ze statuetek, jednak w pewnym momencie stały się one problemem.
„To wpływało na prace deweloperskie. Nagród było dużo i to był problem” - wyznał cytowany przez GamesRadar Vincke w rozmowie z magazynem Edge. Kiedy stało się jasne, że Baldur's Gate 3 nie poprzestanie na kilku nagrodach, Larian musiało utworzyć „rotacyjne grupy” odpowiedzialne za odbieranie nagród na imprezach. „Różni ludzie jeździli na różne ceremonie” - tłumaczy Vincke.
Szef Larian uważa, że „byłoby naprawdę fajnie, gdyby wszyscy umówili się, żeby zrobić te imprezy w jednym momencie”, bo jest to „zaskakująco wyczerpujące dla duszy”.
Jednocześnie Vincke zapewnia, że Larian docenia każdą nagrodę, tym bardziej że takie wyróżnienia dają poczucie zamknięcia projektu.