Baldur's Gate 3 wykorzystało nagrania 248 aktorów do animacji NPC
Motion capture dla praktycznie każdej postaci.
Wygląda na to, że w sesjach motion capture do Baldur's Gate 3 wzięła udział ogromna liczba aktorów, co może rzucać światło na to, dlaczego bohaterowie i świat gry sprawiają tak przekonujące wrażenie. Larian Studios zdecydowanie przyłożyło się do animacji postaci.
Aliona Baranova, która w Larian Studios odpowiada za reżyserię nagrań, opublikowała na byłym Twitterze długi watek, w którym zdradza wiele szczegółów związanych z dialogami oraz animacjami postaci w Baldur's Gate 3. Przede wszystkim podczas nagrywania dialogów z udziałem aktorów, przechwytywano także ich ruchy dzięki sprzętowi do motion capture.
Animacje wszystkich postaci niezależnych (NPC) - nie tylko głównych towarzyszy - zostały przechwycone z udziałem żywych aktorów. W projekcie brało udział 248 artystów, co przekłada się na ogromną liczbę unikalnych animacji, które trafiły do animatorów wraz z towarzyszącymi im nagraniami audio i to dzięki temu - zdaniem Baranovej - „świat Baldur's gate 3 wydaje się tak żywy”.
Jedynymi odstępstwami od reguły były sytuacje, w których aktorzy użyczali głosów postaciom zwierzęcym, dodatkowe dialogi, jakie słyszymy, gdy bohaterowie rozmawiają w trakcie podróży, prerenderowane scenki przerywnikowe oraz losowe zdarzenia pokroju kontuzji uniemożliwiających aktorowi wzięcie udziału w sesji motion capture. Oznacza to też, że teatralne gesty Astariona czy kiwanie głową Jen zostały nagrane, a nie ręcznie stworzone przez animatorów.
Baldur's Gate 3 okazało się wielkim hitem na PC, gdzie bije kolejne rekordy, ale na wersję konsolową nie będzie trzeba długo czekać - gra na PS5 zadebiutuje już w środę 6 września (wczesny dostęp staruje 2 września). W bliżej nieokreślonym terminie, ale jeszcze przed końcem bieżącego roku, produkcja zawita także na konsolach Xbox Series X/S.