Baldur's Gate 3 z modami także na konsolach. Twórcy szykują oficjalne narzędzia
Jeszcze w tym roku.
Baldur’s Gate 3 otrzyma w bliżej nieokreślonej przyszłości oficjalne narzędzia do tworzenia modów, pozwalające publikować i uruchamiać je nie tylko na PC, ale i na konsolach.
Dyrektor do spraw wydawniczych w odpowiedzialnym za produkcję studiu Larian określił plany na modyfikacje jako „mocne”, choć nie zdecydował się podać żadnych konkretnych terminów. Padło jedynie zapewnienie, że mowa o obecnym roku.
„Mamy system, ale musi zostać przetestowany i nadal wymaga pracy” - wyjaśnił. Jak dodał, celem jest wyeliminowanie frustracji, gdyby okazało się, że przyszłe aktualizacje gry psułyby istniejące mody.
To zapewne słuszne podejście, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że niedawna aktualizacja z numerem sześć wprowadziła nie tylko szereg usprawnień, ale także całkiem nowe problemy. Jeden jest dość poważny, mogąc zablokować postępy w drugim akcie.
Inny przedstawiciel Larian poruszył temat modów na oficjalnym serwerze Discord. „Chcemy nadal zapewniać jak najlepsze wrażenia. Dlatego też często publikujemy łatki, choć nieuchronnie oznacza to, że każda kolejka poprawka może stać się niekompatybilna z ulubionymi modami” - napisał niejaki „WombatMedic”.
O czym dokładnie mowa? Deweloper wymienił, że plany obejmuje „rzeczy takie jak klasy, interfejs, opcje wyglądu, czary, a także określone elementy grafiki i mechaniki”. Wszystko to ma być jednak „niemałym zadaniem”, choć podwaliny pod takie wsparcie położy już następny duży patch.