Baldur's Gate 3 z wyższym limitem poziomów pozwala tworzyć cuda
Dzięki modyfikacji.
Jednym z nielicznych ograniczeń w Baldur's Gate 3 jest narzucony maksymalny - dwunasty - poziom postaci, zapożyczony z systemu D&D, na którym oparto całą grę. Naturalnie powstała więc już modyfikacja, która podnosi limit i pozwala na tworzenie nieprzyzwoicie potężnych kombinacji.
Jak możemy się domyślić, zasady działania projektu o nazwie „Level 20” są całkiem proste. Mod pozwala na zwiększenie poziomu doświadczenia bohaterów do 20. poziomu, dzięki czemu gracz może rozbudowywać postacie w ramach multiklasowości, a więc łączenia zaklęć i umiejętności z różnych kategorii.
Od razu trzeba wymienić kilka najważniejszych kwestii. Ulepszanie jednej klasy do więcej niż 12. poziomu nic nie zmieni, bowiem gra nie zawiera dodatkowych atrakcji „ponad limit”. Najoptymalniejszym rozwiązaniem jest więc tworzenie kombinacji w postaci choćby barbarzyńcy i łotrzyka lub paladyna i kleryka.
Autor modyfikacji przedstawił jednocześnie listę reguł, którymi należy się kierować, by unikać błędów. Co najważniejsze, wydanie ostatniego - dwunastego - poziomu klasy należy zostawić na sam koniec. W innym przypadku gra zepsuje się podczas awansowania postaci. Najrozsądniej będzie więc dotrzeć do 11. poziomu, a następnie rozwijać umiejętności innej klasy.
Niemniej istotny jest fakt, że w Baldur's Gate 3 nie znajdziemy wystarczajacej liczby punktów doświadczenia, by awansować postać aż 20 razy. Modyfikacja oferuje więc swego rodzaju dopalacze XP, dzięki którym przyśpieszymy proces maksowania herosa. Szczegóły procesu instalacji znajdziemy w opisie projektu.
Co ciekawe, to własnie ograniczenia poziomu doświadczenia narzucone przez system D&D sprawiają, że Baldur's Gate 3 jest grą ciężką do rozbudowania. Sam szef Larian Studios - Swen Vincke - przyznał, że oficjalny dodatek może kiedyś powstać, ale będzie wymagał bardzo dużych nakładów pracy.