Skip to main content

Baldur's Gate 3 - Zabij starego wroga Rafaela

Zadecyduj, jaki los czeka Yurgira w Świątyni Shar.

Zabij starego wroga Rafaela to zadanie poboczne w BG3. Możesz rozpocząć je w miasteczku Reithwin w Krainie przeklętej przez cień, gdy zdobędziesz latarnię.


Na tej stronie:


Mauzoleum Thornów w Reithwin

Przed mauzoleum na północy miasteczka Reithwin napotkasz diabła Rafaela. Wysłuchaj go, a otrzymasz zadanie. W mauzoleum musisz pokonać dwie zagadki.

WAŻNE: warto na czas rozpoczęcia i zakończenia misji włączyć do drużyny Astoriona - jest to misja powiązana z jego historią, gdyż diabeł zgadza się wyjaśnić pewne zawiłości z jego życia. Nie stanie się to, gdy Astarion nie jest w aktywnej grupie.

Po rozwiązaniu pierwszej pułapki z pomnikiem w świątyni Shar, skręć na najbliższym rozwidleniu wprawo i podążaj za cieniem pumy, aż do pomieszczenia (1). Przeanalizuj jednak wcześniej obie opcje zakończenia zadania opisane poniżej…


Spotkanie z Yurgirem

Diabeł, którego spotkasz na miejscu jest twoim celem. Zabij go, by uzyskać umbrialny klejnot i kontynuować eksplorację świątyni. Ponadto wypełnisz misję dla Rafaela, w zamian za co odpowie na pytania Astartiona - jeśli jest w drużynie. W przeciwnym razie odpowiedzi będziesz szukał we Wrotach Baldura. Ukończenie zadania umożliwia zebranie Umbrialnego klejnotu (2), który jest wymagany, by dalej eksplorować świątynię.

Druga opcja pokonania Yurgira to wygrana w dialogu. Z pomocą Perswazji i Oszustwa możesz przekonać diabła, by wyeliminował jak najwięcej swoich pomocników, przez co walka stanie się dużo łatwiejsza. Na ostatnim teście możesz przekonać go nawet, by zabił samego siebie.

Trzecia opcja - którą opisujemy poniżej - to przechytrzenie Rafaela i pomoc Yurginowi. Musisz jednak zdecydować się na ten krok przed spotkaniem.


Ostatni Mroczny Sędzia: Lyrthindor - alternatywne zakończenie

Przed spotkaniem się z Yurgirem idź do kuchni (3). Porozmawiaj z jednym ze szczurów (wymagane zaklęcie Rozmowy ze zwierzętami), którego tam znajdziesz. Po zakończeniu rozmowy udaj się do punktu (4), gdzie musisz wyeliminować wszystkie żywe, senne szczury i na koniec nekrotyczne.

Wtedy pojawi się Lythindor (5) - ostatni Mroczny Sędzia, którego zabicie (ale nie ogłuszenie) uwolni Yurgira. W ten sposób nie tylko ominiesz starcie, ale i zrobisz na złość Rafaelowi.

Następnie: Baldur's Gate 3 - zagadka z tabliczkami w Reithwin

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - zagadki w świątyni Shar

Zobacz także