Baldur's Gate 3 - zagadki w świątyni Shar
Łamigłówki w Mauzoleum Thorma.
Na tej stronie prezentujemy kluczowe zagadki znajdujące się w Świątyni Shar w Reithwin. Jest to jeden z elementów głównego wątku fabularnego w BG3. Warto na tą misję zabrać Posępne Serce, jeśli nie jest twoją stałą towarzyszką, gdyż lokacja ta powiązana jest z rozwojem tej postaci.
Na tej stronie:
Mauzoleum Thornów w Reithwin - wejście do podziemi
Wejdź do mauzoleum na północy miasteczka Reithwin. Idź na wprost. Na końcu drogi aktywuj klejnot, by zjechać do podziemnej świątyni Shar. W przedostatniej sali aktywuj przyciski pod obrazami w ustalonej kolejności, by uniknąć aktywacji pułapek i otworzyć przejście do następnej komnaty:- Wieże Wschodzącego Księżyca (1)
- Żal (2)
- Generał (3)
Rękawica Shar - podziemna świątynia; zagadka
Trafisz do świątyni. Posąg jest otoczony fioletowym światłem i nie pozwala nikomu się zbliżyć. Wejdź do czterech pomieszczeń na rogach i użyj znajdujących się tam dźwigni (4). Przed każdym wejściem jest płyta naciskowa z pułapką - idź samodzielnie i rozbrój ją lub przeskocz.Dźwignie opuszczają lampiony (5). Zgaś je wszystkie. Następnie podejdź jednym bohaterem do klejnotu (6) przed posągiem nie dotykając run na podłodze.
Starożytny Ołtarz, Umbralne Klejnoty i próby Shar
Aby korzystać w kolejnego kryształu na północy, który przyzywa windę, musisz znaleźć Umbralne klejnoty i umieścić je w Starożytnym ołtarzu (7). Klejnot możesz zdobyć w zadaniu pobocznym Zabij starego wroga Rafaela.
Pierwszy klejnot znajduje się już w ołtarzu. Potrzebujesz jeszcze czterech: jeden umieścisz w tym ołtarzu, trzy pozostałe w kolejnym, na niższym piętrze. W ten sposób odstaniesz się do Strefy Cieni.
Próba ostrożnego kroku
Są to pierwsze drzwi w korytarzu (8) prowadzącym na północ od punktu nawigacyjnego "Rękawica Shar". Wejdź w interakcję z posągiem (9) i upuść do misy trochę krwi (lub pozwól zrobić to Posępnej), by otworzyć drzwi.
Następnie zabierz klucz (10) z pomieszczenia pośrodku "labiryntu". Aby omijać pułapek, możesz na przykład przyjąć formę gazową. Przed prawą ścianą znajduje się dźwignia (11), która przesunie ścianę. Klucz otwiera wrota na końcu labirynty.
Próba własnego odbicia
Ponownie upuść krwi i przejdź do kolejnego pomieszczenia. Będziesz walczyć z cieniami - kopią bohaterów, ale tylko tych, którzy weszli do pomieszczenia. Wejdź jedną osobą lub dobierz silnego kompana. Po walce otrzymasz trzecią i ostatnią kulę Umbrialną.
WAŻNE: każda z osób powinna walczyć jedynie ze swoim odbiciem i nie dotykać innego.
Próba skoku wiary
Czwarta zagadka znajduje się za drzwiami na niższym piętrze. Poruszaj się w cieniu i dotrzyj do kuli na końcu pomieszczenia (12). By ukończyć to wyzwanie, koniecznie skorzystaj z umiejętności teleportacji lub dalekiego skoku, by poruszać się jak największymi krokami po niewidocznym obszarze unikając pułapek.
Ukończenie tego wyzwania gwarantuje zdobycie ostatniego, czwartego klejnotu. Łącznie potrzebujesz bowiem pięciu - dwa na wyższym poziomie i trzy na dolnym, jednak u góry jeden znajduje się już w Starożytnym Ołtarzu, gdy go odnajdziesz.
UWAGA: wejście do Strefy Cieni na niższym piętrze częściowo wpływa na budowę świata i może zakończyć niektóre zadania. Warto do tego momentu zaliczyć poboczne aktywności.
Następnie: Baldur's Gate 3 - Zabij starego wroga Rafaela
Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Uratuj rodziców Arabelli