Skip to main content

Baldur's Gate 3 - Znajdź zaginioną przesyłkę

Poboczne zadanie pierwszego rozdziału, pomoc szmuglerom.

Znajdź zaginioną przesyłkę to jedno z zadań pobocznych w Dziczy w BG3. Podążysz śladem zakrwawionej karawany, by odnaleźć jej uczestników i ich ładunek.


Na tej stronie:


Początek zadania i walka z gnollami

Idąc na północ od Opuszczonej wioski i skręcając za mostem w prawo, znajdziesz rozbitą przez gnolli karawanę. Zbadaj ciała, jeden z martwych agentów (1) ma przy sobie dokument Zlecenie dostawy. Przeczytaj go.

Kieruj się śladami krwi do znacznika na północy (2). Czeka cię tam starcie, które możesz poprowadzić na trzy sposoby:

  • możesz przejść dołem, jaskinią (z pułapkami), by spotkać się z mężczyznami i bronić się w jaskini przed gnollami - najtrudniejsza opcja
  • możesz wspiąć się na górę i zaatakować gnolle od tyłu, zwabiając je do siebie pojedynczo i chroniąc w ten sposób chroniących się w jaskini
  • porozmawiać z liderem gnolli Flind. W ten sposób możesz stanąć po stronie potworów lub - gdy zbadasz jej umysł - przyłączyć ją do siebie w walce z innymi gnollami. Do tych działań wymagana jest moc kijanki

Uważaj, by przypadkiem nie sprzymierzyć się z gnollami, jeśli chcesz uratować mężczyzn. Stoją oni u wejścia do jaskini, i jeśli nie odwrócisz uwagi potworów, tak czy owak w końcu ich dopadną.


Rugan i kryjówka przemytników

Po walce porozmawia z tobą Rugan - o ile przeżył. Dowiesz się, że to jedyni ocalali z karawany, którzy zmierzają do płonącej tawerny niedaleko na zachodzie - Popas Waukeen. To tam znajduje się sekretne wejście do kryjówki - Piwnicy Zhentarimów. Nie żądaj od nich skrzyni (ani jej nie otwieraj) ani nie atakuj ich, jeśli chcesz kontynuować to zadanie.

Wejście do kryjówki znajduje się w budynku przy stodole, obok tawerny. Musisz przesunąć skrzynie. W środku znajduje się właz do piwnicy.

Tam, za szafą w rogu znajdziesz tajemne przejście. Klucz do niego posiada strażnik sprzed włazu, który albo da ci go po dobroci, albo będziesz musiał przeszukać jego zwłoki.

W kryjówce poznasz Zarys - przemytniczkę. Za ocalenie jej pracowników otrzymasz unikalna kuszę Harold. Ponadto będziesz mógł teraz handlować w tym miejscu.

Następnie: Baldur's Gate 3 - Uratuj Vola

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Zapoluj na diablicę

Zobacz także