Skip to main content

Baldur's Gate 3 - zaklinacz: build, opis klasy

Charakterystyka klasy zaklinacza, domeny, kluczowe cechy, wskazówki.

W tym miejscu przedstawiamy, jak dobrać cechy, atrybuty i zaklęcia dla klasy Zaklinacza w BG3. Poznasz przykładowy build zaklinacza, który skupia się na magii dźwięku i piorunów.


Na tej stronie:


Zaklinacz - opis i cechy

Zaklinacz to klasa czarująca, zbliżona do maga w budowie oraz czarach do wyboru, choć pula jest nieco ciekawsza (posiada m.in. Przyspieszenie i Kołatkę). Nie może jednak uczyć się zaklęć ze zwojów, lecz zamiast tego posiada Punkty Zaklinania - dodatkowe punkty dzięki którym może modyfikować i wzmacniać zachowanie czarów. Ponieważ cechą klasową jest Charyzma, dobrze nadaje się dla postaci głównej, gdyż pomaga w dialogach.

  • Siła 8
  • Zręczność 13
  • Kondycja 16
  • Inteligencja 10
  • Mądrość 10
  • Charyzma 17

Specjalizacja

Dostępne są trzy specjalizacje do wyboru:

  • Dzika magia - umiesz obniżać szanse na trafienie wroga (jako reakcja) oraz wzywać dziką magię - losowy efekt do twojego lub wrogiego zaklęcia. Możesz spodziewać się czegokolwiek: zamiany w koty, przyzwania mefita czy uleczenia rzucającego czar. Najmniej efektywny wybór
  • Smocze dziedzictwo - posiadasz zwiększoną bazową KP oraz dodatkowe punkty wytrzymałości co poziom. Otrzymasz także kilka specjalistycznych czarów do wyboru
  • Zaklinanie sztormu - na wyższych poziomach zyskujesz kilka zaklęć "burzowych" oraz odporność na obrażenia od elektryczności i dźwięku. Jest to świetny wybór, który znacząco wzmacnia wybrane zaklęcia i daje ich sporo do wyboru

Co kilka poziomów masz dostęp do Metamagii, pod-specjalizacji. Wybierz dowolną, choć dobrym pomysłem jest Przedłużone i Precyzyjne zaklęcie na drugim, Przyspieszone zaklęcie na trzecim.


Zaklęcia, przygotowane czary i sztuczki

Zaklinacz nie musi przygotowywać czarów. Może ich posiadać jednak tylko 13, gdy na maksymalnym poziomie mag potrafi przygotować aż 17 różnych zaklęć. Dostępność komórek czarów prezentuje się w następujący sposób:

  • 1 poziom - dwie komórki 1-go poziomu
  • 2 poziom - trzy komórki 1-go poziomu
  • 3 poziom - cztery komórki 1-go poziomu, dwie 2-go
  • 4 poziom - cztery komórki 1-go poziomu, trzy 2-go
  • 5 poziom - cztery komórki 1-go poziomu, trzy 2-go, dwa 3-go

Czary na początek i dalszy rozwój

Koniecznie wybierz sztuczkę Nieziemskie Uderzenie - znacznie ją później wzmocnimy. Dobrym dodatkiem na początek jest Pomniejsza iluzja lub Osłona przed orężem. Niezależnie jaką podklasę wybierzesz, masz jednakowe zaklęcia do wyboru:

  • Tarcza - reakcja, która umożliwia ci zwiększenie szansy na unik ciosu wręcz
  • Fala gromu - odrzucaj wrogów i zrzucaj w przepaści
  • Kołatka - otwieraj zamki
  • Ciemność - stwórz nieprzenikalną barierę, która uniemożliwia strzelanie przez nią oraz oślepia wszystkich w środku utrudniając walkę wręcz
  • Przeciwzaklęcie - ucisz wrogie ataki czarami w ramach reakcji
  • Przyspieszenie - uzyskaj lub daj sojusznikowi dodatkową akcję
  • Niewidzialność, Przebranie siebie, Czytanie w myślach - te zdolności zawsze przydadzą ci się poza walkę

Wybór atutów dla Zaklinacza

Kilka atrybutów, jakie powinieneś wybrać dla Zaklinacza:

  • Aktor - zwiększ Charyzmę do 18
  • Zwiększenie cechy - zwiększ Charyzmę do 20
  • Adept żywiołów - i kolejno elektryczność lub dźwięk. Twoja postać jest specjalistą w tych żywiołach i teraz możesz zignorować wrogą odporność na nie

Sposób rozgrywki i porady

Kilka wskazówek, jak grać zaklinaczem:

  • nie zapomnij o punktach zaklinania - masz ich sporo i skutecznie zwiększają efektywność twoich zaklęć
  • skup się na jednym żywiole - build skierowany jest na elektryczność i dźwięk. Jeśli wcześniej zmoczysz wroga wodą - zaklęcie lub butelka z płynem - zwiększysz jego podatność i obrażenia
  • trzymaj się z daleka - nie powinieneś inwestować w obronę, ale unikać starć. Szczególnie gdy będziesz korzystać z zaklęć wymagających Koncentracji

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - paladyn: build, opis klasy

Zobacz także