Baldur's Gate 3 - zaklinacz: build, opis klasy
Charakterystyka klasy zaklinacza, domeny, kluczowe cechy, wskazówki.
W tym miejscu przedstawiamy, jak dobrać cechy, atrybuty i zaklęcia dla klasy Zaklinacza w BG3. Poznasz przykładowy build zaklinacza, który skupia się na magii dźwięku i piorunów.
Na tej stronie:
Zaklinacz - opis i cechy
Zaklinacz to klasa czarująca, zbliżona do maga w budowie oraz czarach do wyboru, choć pula jest nieco ciekawsza (posiada m.in. Przyspieszenie i Kołatkę). Nie może jednak uczyć się zaklęć ze zwojów, lecz zamiast tego posiada Punkty Zaklinania - dodatkowe punkty dzięki którym może modyfikować i wzmacniać zachowanie czarów. Ponieważ cechą klasową jest Charyzma, dobrze nadaje się dla postaci głównej, gdyż pomaga w dialogach.
- Siła 8
- Zręczność 13
- Kondycja 16
- Inteligencja 10
- Mądrość 10
- Charyzma 17
Specjalizacja
Dostępne są trzy specjalizacje do wyboru:
- Dzika magia - umiesz obniżać szanse na trafienie wroga (jako reakcja) oraz wzywać dziką magię - losowy efekt do twojego lub wrogiego zaklęcia. Możesz spodziewać się czegokolwiek: zamiany w koty, przyzwania mefita czy uleczenia rzucającego czar. Najmniej efektywny wybór
- Smocze dziedzictwo - posiadasz zwiększoną bazową KP oraz dodatkowe punkty wytrzymałości co poziom. Otrzymasz także kilka specjalistycznych czarów do wyboru
- Zaklinanie sztormu - na wyższych poziomach zyskujesz kilka zaklęć "burzowych" oraz odporność na obrażenia od elektryczności i dźwięku. Jest to świetny wybór, który znacząco wzmacnia wybrane zaklęcia i daje ich sporo do wyboru
Co kilka poziomów masz dostęp do Metamagii, pod-specjalizacji. Wybierz dowolną, choć dobrym pomysłem jest Przedłużone i Precyzyjne zaklęcie na drugim, Przyspieszone zaklęcie na trzecim.
Zaklęcia, przygotowane czary i sztuczki
Zaklinacz nie musi przygotowywać czarów. Może ich posiadać jednak tylko 13, gdy na maksymalnym poziomie mag potrafi przygotować aż 17 różnych zaklęć. Dostępność komórek czarów prezentuje się w następujący sposób:
- 1 poziom - dwie komórki 1-go poziomu
- 2 poziom - trzy komórki 1-go poziomu
- 3 poziom - cztery komórki 1-go poziomu, dwie 2-go
- 4 poziom - cztery komórki 1-go poziomu, trzy 2-go
- 5 poziom - cztery komórki 1-go poziomu, trzy 2-go, dwa 3-go
Czary na początek i dalszy rozwój
Koniecznie wybierz sztuczkę Nieziemskie Uderzenie - znacznie ją później wzmocnimy. Dobrym dodatkiem na początek jest Pomniejsza iluzja lub Osłona przed orężem. Niezależnie jaką podklasę wybierzesz, masz jednakowe zaklęcia do wyboru:
- Tarcza - reakcja, która umożliwia ci zwiększenie szansy na unik ciosu wręcz
- Fala gromu - odrzucaj wrogów i zrzucaj w przepaści
- Kołatka - otwieraj zamki
- Ciemność - stwórz nieprzenikalną barierę, która uniemożliwia strzelanie przez nią oraz oślepia wszystkich w środku utrudniając walkę wręcz
- Przeciwzaklęcie - ucisz wrogie ataki czarami w ramach reakcji
- Przyspieszenie - uzyskaj lub daj sojusznikowi dodatkową akcję
- Niewidzialność, Przebranie siebie, Czytanie w myślach - te zdolności zawsze przydadzą ci się poza walkę
Wybór atutów dla Zaklinacza
Kilka atrybutów, jakie powinieneś wybrać dla Zaklinacza:
- Aktor - zwiększ Charyzmę do 18
- Zwiększenie cechy - zwiększ Charyzmę do 20
- Adept żywiołów - i kolejno elektryczność lub dźwięk. Twoja postać jest specjalistą w tych żywiołach i teraz możesz zignorować wrogą odporność na nie
Sposób rozgrywki i porady
Kilka wskazówek, jak grać zaklinaczem:
- nie zapomnij o punktach zaklinania - masz ich sporo i skutecznie zwiększają efektywność twoich zaklęć
- skup się na jednym żywiole - build skierowany jest na elektryczność i dźwięk. Jeśli wcześniej zmoczysz wroga wodą - zaklęcie lub butelka z płynem - zwiększysz jego podatność i obrażenia
- trzymaj się z daleka - nie powinieneś inwestować w obronę, ale unikać starć. Szczególnie gdy będziesz korzystać z zaklęć wymagających Koncentracji
Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Baldur's Gate 3 - paladyn: build, opis klasy