Skip to main content

Baldur's Gate 3 zaliczy wkrótce wielki powrót. Gra otrzyma oficjalne narzędzia do modów

W ramach dużej aktualizacji.

Jak na RPGa wydanego niemal rok temu, Baldur's Gate 3 radzi sobie zaskakująco dobrze pod względem liczby aktywnych graczy. Wkrótce wyniki gry będą jeszcze lepsze - studio Larian zapowiedziało premierę oficjalnych narzędzi moderskich, które docelowo mają trafić na wszystkie platformy.

Atrakcja zadebiutuje w patchu o numerze 7, którego premierą zaplanowano na wrzesień tego roku. Jak czytamy w oficjalnej zapowiedzi, najpierw narzędzia muszą zostać porządnie sprawdzone, dlatego w czerwcu wystartuję zamknięte testy, w których udział wezmą doświadczeni moderzy.

Dzięki oficjalnej technologii modowania Baldur's Gate 3 dostaniecie wszystko, czego potrzebujecie, aby dodawać do gry nowe bronie i zbroje, tworzyć nowe klasy i podklasy, projektować nowe potężne zaklęcia, dostosowywać skiny kości do gry i udostępniać swoje mody społeczności” - czytamy.

Gracze będą mogli udostępniać swoje projekty w serwisie mod.io, skąd pobiorą je inni zainteresowani. We wrześniu narzędzia powinny zostać udostępnione użytkownikom PC, ale w dalszej perspektywie jest poszerzenie grupy odbiorców o posiadaczy konsol i Maców.

W przypadku wsparcia międzyplatformowego, edycje lokacji i podstawowych elementów gry (fabuły, przerywników, dialogów, i zadań) nie będą dostępne ze względu na ograniczenia techniczne i wytyczne dotyczące poszczególnych platform” - napisano dalej. „Będziemy współpracować z naszymi partnerami, aby szukać sposobów rozszerzenia możliwości modowania w ramach tych ograniczeń”.

Wraz z narzędziami dla moderów, patch 7 wprowadzi także nowe zakończenia dla „złych postaci” - mowa nie tylko o kampanii jako Dark Urge. Nie zabraknie także kolejnych poprawek błędów, jak i drobniejszych dodatków: w zapowiedzi wspomniano między innymi o nowych animacjach i liniach dialogowych, których z jakiegoś powodu zabrakło na premierę.

Zobacz także