Baldur's Gate 3 - Zbadaj pałac Cazadora
Wyeliminuj wampira w Dolnym Mieście na polecenie Ulmy i Astariona.
Zbadaj pałac Cazadora to zadanie poboczne w BG3. Musisz pokonać tytułowego wampira. Jest to zarazem część zadania osobistego towarzysza Astariona i warto mieć go w drużynie na czas realizacji misji.
Na tej stronie:
Rozpoczęcie zadania i droga do pałacu
Zadanie rozpoczniesz je w Rivington, rozmawiając z Ulmą (1) w obozie Gurów na północy, za młynem, przy krawędzi mapy.
By dostać się do pałacu na zachodzie Dolnego miasta, musisz wejść na mury przez wieżę (2). Twoją drogę zastąpią strażnicy - zdaj test Zastraszania lub Oszustwa, by otrzymać klucz. W przeciwnym razie walcz ze strażnikami, przekradnij się korzystając z niewidzialności i ewentualnie ukradnij klucz Merony.
Zagadki w pałacu
Wewnątrz pałacu udaj się na niższe piętro do pokoju gościnnego obok schodów. Za łóżkiem znajdziesz słownik (3) w szafie - przeczytaj go. Potem przejdź do kolejnego pokoju - psiarni - i porozmawiaj (jeśli jest z tobą Astarion) z Godey'em (4) i przekonaj, by dał ci pierścień będący kluczem. Jeśli nie chce rozmawiać lub nie powiedzie ci się perswazja - pokonaj go.
Wróć na górę do zamkniętych wrót i włóż w nie zebrany sygnet. Pokonaj wilki i nietoperze w prostej walce, potem obierz drzwi (5) na lewo od wejścia do pomieszczenia. Kolejno użyj podestu (6) w pomieszczeniu po lewej, który jest windą.
Walka z Cazadorem
Cazadora znajdziesz na końcu korytarza. Ze względu na wysoką inicjatywę wrogich jednostek pomocniczych, dobrze jest podjąć się defensywy (na przykład tworząc chmurę Ciemności lub mur płomieni). Boss zaś przybierze eteryczną formę kuli, dającą mu pełną odporność na obrażenia od broni oraz wysoką niewrażliwość na obrażenia nekrotyczne.
Najskuteczniejsza metoda walki to wykorzystanie magii światłości, szczególnie jeśli w każdej turze Cazador będzie narażony na działanie światłości - otrzyma wtedy obrażenia rozpoczynając swój ruch, zaś w przypadku braku światła uleczy się. Bohater, który będzie odwracał jego uwagę powinien być solidnie wzmocniony: boss wykonuje aż trzy ataki.
Zwróć uwagę, że część pomniejszych wrogów także jest odporna na obrażenia fizyczne. Po zakończonej walce podejdź do trumny pośrodku sali i pozbądź się śpiącego wampira.
Wybory po walce
Po walce będziesz mógł zadecydować o tym, co stanie się z towarzyszem oraz więźniami. Jeśli Astarion jest twoim towarzyszem, po zakończonej walce będzie chciał przyjąć moc, której poszukiwał Cazador, a która wiąże się z zabiciem wszystkich więźniów - czego oczywiście nie pochwalą twoi kompani.
W ten sposób sojusznik zdobędzie nową umiejętność, która nie daje mu znaczącej przewagi, zaś jego statystyki i odporności nie ulegną zmianie. Z drugiej zaś strony, jeśli nie pozwolisz Astarionowi doznać wyniesienia, porzuci on drużynę i również uniemożliwi uwolnienie więźniów poprzez zniszczenie laski Cazadora.
Masz jednak możliwość odblokowania dobrego zakończenia, jeśli uda ci się przekonać Astariona, by poniechał wyniesienia. Warto w tym celu wcześniej porozmawiać z więźniami i badać dokumenty, które możesz odnaleźć w lochach, a poznasz koszt zdobycia nowej mocy przez wampira W ten sposób będziesz mógł uwolnić więźniów a także Astarion stanie się twoim sojusznikiem w walce z Mózgiem Nestorem nawet jeśli nie będzie w twojej aktywnej drużynie (w ramach zadania Zbierz sojuszników).
Dodatkowa uwaga: po przekonaniu Astariona będziesz mógł zadecydować, co stanie się z więźniami. Zabij ich, by zyskać przychylność Ulmy i jej wsparcie w ostatecznej bitwie. Jeśli zaś Astariona nie było w aktywnej drużynie, od razu przejdziesz do decyzji, co począć z więźniami.
Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja