Baldur's Gate 3 - Zbadaj podejrzane zabawki
Rozmów się z Arfurem i zbadaj jego piwnicę.
W zadaniu Zbadaj podejrzane zabawki w BG3 musisz wyjaśnić skąd się biorą niebezpieczne towary i zatrzymać proceder produkcji prochu.
Na tej stronie:
Przeszukaj piwnicę Arfura
Przed pierwszym napotkanym budynkiem w Rivington zauważysz toczący się spór. By rozpocząć zadanie podejmij się próby rozwiązania problemu nielegalnych przybyszów okupujących dom i zastrasz lub przekup najemników, którzy mieli podjąć się pracy.
Wewnątrz budynku udaj się na piętro i przeszukaj biurko, by znaleźć klucz do piwnicy. Zejście do niej znajduje się w pokoju za zamkniętymi drzwiami na parterze, w formie klapy w podłodze. Możesz oczywiście użyć wytrychów lub zaklęcia Kołatki.
W piwnicy znajduje się masa pułapek. Na końcu zaś znajdziesz skrzynię - również zawierającą pułapkę. W środku znajdziesz list, który wspomina o niejakim Felogyrze.
Zbadaj magazyn z darowiznami
Przejdź ulicą na północny zachód do dużego magazynu i porozmawiaj z Dziesiętnikiem Nestorem. Z pomocą Perswazji wpuści cię do magazynu, opcjonalnie zakradnij się od północno-wschodniego wejścia.
W północnej części magazynu zlokalizujesz otwartą skrzynię z pluszakami - zawiera pułapkę. Zapisz grę, bowiem niepomyślna próba rozbrojenia i nieużycie inicjatywy doprowadzi do groźnej eksplozji. W rzeczywistości nie musisz rozbrajać skrzyni - gdy zidentyfikujesz pułapkę porozmawiaj z Nestorem.
Wróć do Arfura i dobrze go przesłuchaj, by dowiedzieć się, że proch otrzymał z wytwórni z Dolnego miasta - Fajerwerki Felogyra.
Przeszukaj Fajerwerki Felogyra
Sklep z fajerwerkami znajdziesz na południu Dolnego Miasta. Możesz porozmawiać ze sprzedawcą, jednak nie jest to konieczne i wiele ci nie pomoże. Gdy podasz mu hasło od Arfura, otworzy dla ciebie drzwi na piętro. Możesz tam jednak wskoczyć, bowiem jest to antresola.
Niestety na obecną chwilę jedyny sposób na zakończenie zadania to eliminacja wszystkich na najwyższym piętrze. Możesz zrobić to z poziomu dachu wskakując nań z sąsiedniej zniszczonej dzwonnicy lub z budynku naprzeciwko używając lotu / teleportacji.
Zadanie zakończy się, gdy zabijesz wszystkich na górnym piętrze, by udaremnić kontynuację produkcji prochu. Wykorzystaj do tego duże ilości prochu w beczkach i je podpal. Obecnie nie jest znane inne zakończenie zadania.
Następnie: Baldur's Gate 3 - Wspomóż szychę półświatka
Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Uratuj gondian