Skip to main content

Baldur's Gate 3 - Zbadaj ruch oporu Selunitów

Dowiedz się o działaniach gildii garncarzy w Reithwin.

Zadanie Zbadaj ruch oporu Selunitów rozpoczniesz w Krainie przeklętej przez cień w BG3. Spróbujesz dotrzeć do informacji na temat cechu garncarzy związanego z kultem bogini Selune.


Na tej stronie:


Początek zadania - skrzynia garncarza

Misja rozpocznie się, gdy otworzysz skrzynię garncarza (1) nad brzegiem rzeki w zrujnowanym budynku. Znajduje się ona na wysokości i jest zamknięta na klucz. Jeśli kompani zdadzą test Percepcji, klucz (2) możesz znaleźć ukryty przed wejściem do zniszczonego budynku za jedną z cegieł w murze.

W środku znajdziesz notatkę - przeczytaj ją. Idź na południe, a znajdziesz szkielet (3) i jego dziennik z dodatkowymi informacjami oraz Maskę Mrocznego Sędziego. Jest to jednak krok opcjonalny.


Piwnica Oberży Ostatnie Światło

Udaj się do Oberży Ostatnie Światło. Od strony zachodniej, w porcie, znajdziesz drzwi (4) prowadzące do piwnicy. Na jej końcu po lewej stronie znajdują się drzwi zablokowane przez pajęczyny i skrzynie (5) - zniszcz je lub przenieś.

W pomieszczeniu po lewej stronie widoczna jest uszkodzona ściana. Wysadzisz ją podpalając stojącą obok beczkę z prochem (6). Przejdź dalej, pokonaj potwory - jak najszybciej, wywołują przerażenie i paraliżują w ten sposób sojuszników. Boją się światła.

Przed ołtarzem znajdziesz notatnik (7). Po zapoznaniu się z jego treścią wróć do oberży tą samą drogą albo skieruj się do zakrytej przez pnącza odnogi (8) na prawo od posągu, która prowadzi bocznym korytarzem i wychodzi również w piwnicy.

Wróć na parter i porozmawiaj z Mattisem - młodym diabelstwem przy wejściu. Jeśli go przekonasz, da ci klucz w kształcie wieży. Jest on potrzebny w dalszej części zadania.


Piwnica Gildii Murarzy

Gdy zdobędziesz latarnię, udaj się za wskazaniem znacznika do miasteczka Reithwin, gdzie na północy przy rzece znajdziesz gildię kamieniarzy. Wejdź do budynku i zlokalizuj na tyłach właz.

Z pomocą Percepcji na zachodniej ścianie zlokalizujesz miejsce na klucz (9) i otworzysz tajne przejście. Jeśli nie masz klucza, możesz użyć wytrychu.

Na koniec musisz zmierzyć się z demonami w ostatniej sali. Po walce przeczytaj dziennik (10) na stole, aby zakończyć to zadanie.

Następnie: Baldur's Gate 3 - Ukarz niegodziwców

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Zdejmij klątwę cienia

Zobacz także