Baldur's Gate 3 - Zmierz się z Mózgiem Nesteorem
Ostateczne starcie w grze.
Zmierz się z Mózgiem Nesteorem to ostatnie zadanie w BG3. Przed przystąpieniem do niego zakończ wszystkie inne misje poboczne. Szczególnie te, które powiązane są z zebraniem sojuszników na ostateczną bitwę. Nie zapomnij również wypocząć w obozie.
UWAGA: przed ostateczną walką będziesz jeszcze mógł dokonać zakupów czy zmienić ekwipunek. Teraz jest jednak ostatnia szansa na zgromadzenie zapasów przedmiotów użytkowych, mikstur leczenia oraz na dostęp do skrzyni w obozie i wyposażenie się w rynsztunek lub sprzedaż zbędnych przedmiotów.
Na tej stronie:
Znajdź mózg i spotkaj się z Cesarzem oraz Orfeuszem
Gdy zdobędziesz trzy kamienie Netheryjskie, możesz udać się do kanałów (1), by odnaleźć Mózg Nestora. W kolejnych podziemiach zmierzysz się z grupą mózgów, potem kieruje się na północ przez uszkodzony most (2).
Dotrzyj korytarzem nad Morficzną Sadzawkę i zmierz się z mózgiem. Rozpocznie się kilka testów w formie dialogowej. Nie mają one w rzeczywistości znaczenia, jeśli chodzi o fabułę, jednak każdy zdany test spowoduje obniżenie zdrowia przeciwnika w ostatecznej bitwie.
UWAGA: niepodjęcie testów (poddanie się kontroli mózgu) doprowadzi do zamiany bohatera w Łupieżcę Umysłów i przedwczesnego ukończenia (niepomyślnie) rozgrywki.
Zostaniesz porwany przez Cesarza do Astralnego Pryzmatu. W tym momencie możesz zadecydować o kluczowym dla zakończenia elemencie: współpracy z Cesarzem lub Orfeuszem, jeśli masz możliwość jego uwolnienia. Aby dowiedzieć się więcej, sprawdź informacje na temat zakończeń gry, bowiem jest to moment poważnych decyzji.
Ostatnie starcie - dziedziniec
Poziom trudności ostatecznego starcia zależy od trzech głównych czynników:
- zdanie testów umiejętności w trakcie starcia z mózgiem w Morficznej Sadzawce (szczególnie ostatniego), wpływa na obniżenie wytrzymałości wroga
- ilości zjednanych osób, które dołączyły do ciebie w trakcie zadania Zbierz sojuszników
- pomocnik w walce z Mózgiem - w przypadku, gdy wybierzesz Orfeusza zamiast Cesarza, stracie staje się nieco trudniejsze
Przed właściwym starciem trafisz do jednego pokoju ze wszystkimi zebranymi podczas podróży sojusznikami. Z niektórymi możesz handlować (nie warto oszczędzać złota), z innymi porozmawiać. Gdy będziesz gotów, wyrusz w miasto.
Nie zapomnij korzystać z punktów regeneracji (3), by odnowić nie tylko życie, ale i komórki czarów. W trakcie walki jesteś w stanie skorzystać z pomocy sojuszników wybierając przycisk (4), a następnie jedną z dostępnych unikalnych mocy. Każdej możesz użyć tylko raz.
Twoimi przeciwnikami będą głównie Łupieżcy umysłów, kultyści oraz gobliny. Walka ma postać nie pojedynczych starć, a ciągłej bitwy, do której dołączają kolejni przeciwnicy, gdy znajdziesz się w ich wzroku, aż do wrót oddzielających dziedziniec od zamku. Nim je otworzysz, koniecznie wybij wszystkich w pobliżu i odpocznij, regenerując zdrowie i komórki czarów.
Za drzwiami czeka cię jeszcze droga na górę. Nie przejmuj się zanadto zdrowiem i komórkami czarów, bowiem przed spotkaniem z bossem będziesz mógł skorzystać z regeneratora. Nie angażuj się w walkę - z nautiloidu nieustannie przybywać będą posiłki oraz rozpocznie się ostrzał artyleryjski. Zostaną zatrzymane, gdy choć jedna postać dotrze do rdzenia na najwyższym piętrze.
Finałowa walka z bossem - Mózgiem Nestorem
W ramach ostatniego już starcia zawalczysz z czerwonym smokiem i opcjonalnie - Cesarzem, jeśli wybrałeś Orfeusza. Od początku bitwy wykorzystaj najsilniejsze umiejętności. Wykorzystaj też pozostałe wsparcie sojuszników.
Twoim celem nie jest jednak pokonanie wszystkich wrogów, zniewolenie korony używają Netheryjskich kamieni. Przymus Karsusa to umiejętność, w którą będzie wyposażony bohater będący w posiadaniu kamieni. W tym celu musisz jednak znaleźć się blisko celu i podtrzymać zaklęcie do kolejnej tury.
Wskazówki na czas walki:
- smok może być twoim "sojusznikiem" - atakuje on obszarowo, także swoich sojuszników. Nie trzymaj kompanów w grupie i stój przy wrogach, a jego ataki uszkodzą także twoich przeciwników
- Łupieżców umysłów nie można wyrzucić poza arenę (natychmiast powracają)
- w pierwszej kolejności zwróć uwagę na illithidów obok korony. Będą atakować na dystans Mocą, zaś gdy zbliżysz się - ogłuszeniem
- po 4 turach przybędą posiłki przeciwnika - postaraj się do tego czasu wyeliminować jak najwięcej oponentów. Będzie on atakował pole bitwy pociskami artylerii, co w rzeczywistości możesz wykorzystać na własną korzyść (o ile bohaterowie będą mogli się poruszać)
- przyzwij jak najwięcej sojuszników oraz magicznych istot - głównie po to, by odwracać uwagę
- poruszając się po powierzchni mózgu, pojawiać się będą macki. Są dość groźne, gdy jesteś w ich zasięgu, bowiem mogą pochwycić postać i uniemożliwić jej wykonanie ruchu
Gdy otworzy się portal, przejdź przez niego jak największą ilością towarzyszy - jednostki przyzwane nie mogą tego zrobić. Masz teraz pięć tur na zredukowanie 300 pkt. zdrowia mózgu. W międzyczasie będzie próbował ci przeszkodzić, tworzą kule unicestwienia (5). Sprawdź na statusy (6) sojuszników, czy znajdują się w zasięgu rażenia - jeśli tak, odsuń się.
Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja