Baldur's Gate 3 - Znajdź krew Lathandera
Legendarna buława skryta w Szkółce Githyanek.
Na tej stronie opisujemy, jak zdobyć legendarną buławę - jedną z najlepszych bronie w BG3 - w ramach zadania Znajdź krew Lathandera. Znajduje się ona Szkółce Githyanek - Y'llek w Górskiej przełęczy.
Na tej stronie:
Rozpoczęcie zadania i tajne wejście do piwnicy
Szczegóły związane ze szkółką opisano na stronie: Odszukaj szkółkę githyanki. Przed rozpoczęciem zadania warto rozwiązać zagadkę z witrażami w świątyni, aby ominąć ostatnią przeszkodę i nie utracić aprobaty towarzyszy.
By rozpocząć misję, przeczytaj tabliczkę przy pomniku Lathandera, który znajduje się nad schodami prowadzącymi do podziemi - Szkółki githyanek - w Klasztorze Jutrzenki.
Wewnątrz szkółki udaj się aż na sam koniec lokacji (na północ), do pomieszczenia inkwizytora (1). Wejdź w lewą odnogę. Dostrzeżesz tam dwa pomniki. Ten od strony północnej (2) obróć na wschód (sugerując się kierunkami świata wokół mini-mapy), zaś drugi - na zachód (3).
Jeśli nie zdasz testu Akrobatyki, drugi posąg będzie wymagał użycia oleju (rzuć butelką / zaklęciem pod posąg), aby stary mechanizm chciał się obrócić.
Tajna komnata - zagadki w piwnicy
Czeka cię kilka prostych zagadek. Pierwsze jaśniejące drzwi otworzysz niszcząc zawieszony kryształ. W kolejnym pomieszczeniu rozbrój pułapkę, by swobodniej manewrować.
Kolejny kryształ znajduje się na rozpadlinie. Ustaw się na lewej krawędzi i rzucaj w klejnot (4), aż zostanie zniszczony. Kryształ blokujący drugie drzwi (5) znajduje się na ścianie zaraz za nimi. Dostaniesz się tam kierując się przejściem w skalnej ścianie (6).
Ostatnia komnata i buława
Aby bezpiecznie wyciągnąć buławę, powinieneś najpierw zdobyć Herb Mistrza Światła w ramach pobocznej zagadki. Będziesz mógł go umieścić pod lewitującym orężem, by dezaktywować niebezpieczną pułapkę.
Jeśli jednak nie posiadasz Herbu: po podniesieniu buławy masz cztery tury, by powstrzymać mechanizm autodestrukcji lub uciec i pozwolić szkółce przestać istnieć (uniemożliwiając kontynuację zadań pobocznych w lokacji). Zniszcz kryształ na skarpie (7), by uwolnić sojusznika. Zniszcz cztery kryształy (8), aby przerwać procedurę.
Możesz rzucać granatami i broniami. Najlepiej jednak skorzystać z prostych zaklęć żywiołów: lodu, ognia, dźwięku czy mocy. Świetnie sprawdzi się podpalanie celów w pierwszej turze. Alternatywą jest ucieczka z obszaru chociaż jednym bohaterem do bezpiecznego obszaru (9).
Buława krew Lathandera posiada wysokie obrażenia (zależne od noszącego) przy czym posiada:
- +3 do celności (Zaklęta broń)
- Raz na długi odpoczynek uniknięcie śmierci
- Generuje światło, które rozświetla mroki oraz oślepia czartów i nieumarłych w odległości 6m
- Raz na długi odpoczynek możesz użyć Promienia słońca - silny atak wypuszczający wiązkę światła w linii prostej zadający wysokie obrażenia od światłosci
Następnie: Baldur's Gate 3 - Ukradnij jajo githyanki
Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Zagadka z witrażem w Klasztorze Jutrzenki