Banishers: Ghosts of New Eden wygląda trochę jak God of War. Jest pierwszy gameplay
Gra od twórców Life is Strange.
Banishers: Ghosts of New Eden - nowa produkcja studia Don’t Nod Enterteinment - doczekało się pełnoprawnej prezentacji gameplayu. Tytuł wydaje się łączyć elementy rozgrywki z serii God of War oraz mroczny klimat wiedźmińskiego cyklu, co zdecydowanie może się podobać.
Pewne inspiracje najnowszymi przygodami Kratosa widać głównie w interfejsie, modelu poruszania się postaci czy systemie walki. W starciach z maszkarami - przypominającymi nieco bestiariusz właśnie z Wiedźmina - korzystamy z szerokiego wachlarza ciosów i umiejętności specjalnych. Nie brak oznaczania celu, systemu trudności opartego na poziomach oraz oczywiście bossów.
Zarówno w walce jak i eksploracji korzystać możemy z opcji przełączania się między dwójką bohaterów. W grze wcielamy się bowiem w łowcę duchów - Reda - oraz towarzyszącą mu byłą kochankę w postaci zjawy - Anteie. Mimo bycia dosłownie martwą, Anteia posiada swój własny pasek wytrzymałości, dlatego w obu przypadkach musimy zręcznie operować dosyć standardowym systemem uników.
Oczywiście nie zabraknie też zagadek środowiskowych, w których rozwiązaniu często przyda się pomoc z zaświatów. Nie oznacza to bynajmniej, że Red jest bezużyteczny. Bohater potrafi chociażby rozpalić ognisko, przy którym następnie zarządzamy ekwipunkiem oraz punktami umiejętności.
Wedle wcześniejszych zapowiedzi, główną atrakcją ma być nieliniowa fabuła. Decyzje podejmowane przez gracza będą miały podobno realny wpływ na bieg historii oraz świat gry, w co akurat łatwo uwierzyć, gdyż mowa o produkcji od twórców ciepło wspominanego Life is Strange. Banishers: Ghosts of New Eden ukaże się 7 listopada na PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.