Barbarzyńca wzmocniony, czarodziej osłabiony. Będą zmiany w klasach w Diablo 4
Już po pierwszych testach.
Graliście barbarzyńcą w becie Diablo 4 i wydawał wam się dziwnie słaby? Nie tylko wy mieliście takie wrażenie. Blizzard widzi opinie graczy o klasach po pierwszych testach i zamierza wprowadzić zmiany.
Jak wynika z rozmowy serwisu GamesRadar z reżyserem gry Joe Shelym, na pierwszy ogień pójdzie właśnie wspomniany barbarzyńca. Deweloper twierdzi, że ta klasa błyszczy dopiero w późniejszych partiach gry, kiedy zdobędzie cztery mocne bronie. Odpowiedniej skuteczności nie udało się osiągnąć na początku przygody, ale Blizzard pracuje nad poprawkami.
- Nie chcemy, aby gracz, który wybrał barbarzyńcę, czuł się słaby na niskich poziomach - wyjaśnia Shely. - Musimy więc zbalansować klasę tak, aby jej najmocniejszą stroną w końcowej fazie gry była potęga, ale bez czynienia gry niesprawiedliwą na niskich poziomach.
Problem w tym, że układanie balansu klas nie jest wcale łatwą sztuką, bo trzeba brać pod uwagę szersze spektrum, a więc moc danej klasy na tle innych. Zwykłe „przesunięcie suwaka” zadawanych obrażeń w prawo może wywołać odwrotny skutek i sprawi, że barbarzyńca stanie się najmocniejszy ze wszystkich. Blizzard ma twardy orzech do zgryzienia i na razie nie tłumaczy, jakie konkretne zmiany planuje dla tej postaci.
Barbarzyńca to jednak nie jedyna klasa, wobec której już teraz planowane są zmiany. Gracze zauważyli, że lodowe buildy czarodzieja są zbyt mocne i postacie używające tej magii przedzierają się przez zastępy wrogów bez najmniejszego wysiłku. Blizzard przyznaje testerom rację, przy okazji zamierzając naprawić również zdolności burzowe, które nie tworzą aktualnie zbyt przemyślanych kombinacji.
Przypomnijmy, że jesteśmy dopiero po pierwszej becie Diablo 4. Czeka nas jeszcze druga - otwarta - a i po premierze Blizzard z pewnością dalej będzie dostrajał klasy i umiejętności, żeby zapewnić możliwie najbardziej sprawiedliwą zabawę dla wszystkich graczy. Ten proces może zaś zająć długie miesiące.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.