Battalion 1944 czerpie inspiracje z Call of Duty 2 i Battlefield 1942
Spojrzenie na rozgrywkę.
Twórcy strzelanki Battalion 1944 ze studia Bulkhead Interactive opublikowali rozszerzone spojrzenie na rozgrywkę w sfinansowanej na Kickstarterze produkcji.
Tytuł stawia na pojedynki sieciowe, bez kampanii fabularnej. W planach są różne tryby rozgrywki i bazowanie na umiejętnościach graczy, a bardziej doświadczone postacie wyróżnią się dzięki kosmetycznym dodatkom.
Jak pokazuje poniższy materiał wideo, na pewno nie mamy do czynienia z realistyczną produkcją. Bulkhead oferuje zręcznościowe podejście, rodem z Call of Duty 2. Producent Joe Brammer właśnie produkcje tego typu wymienia jako inspiracje.
- Zacząłem grać w wieku dziewięciu lat: oryginalne America's Army, potem Battlefield 1942, Battlefield 2, pierwsze Call of Duty - wspomina w rozmowie z Eurogamerem. - Co chwilę pojawiała się kolejna świetna strzelanka FPP.
Obecnie w temacie II wojny światowej jest jednak cicho. Aby zapełnić lukę, w lutym ubiegłego roku ruszyła zbiórka na Kickstarterze, a firma twórców logicznego Pneuma: Breath of Life prosi o skromne 100 tysięcy funtów. Cel zrealizowano w kilka dni, co zwróciło uwagę Square Enix - obecnie wydawcy gry.
Aby dokładnie odwzorować „czucie” klasycznych pozycji, deweloperzy szeroko modyfikują silnik Unreal Engine 4, by jak najlepiej odtworzyć technologię id Tech 3, którą studio Infinity Ward użyło w Call of Duty 2.
- Spędziliśmy miesiące na próbach zdefiniowania, czym jest oldschoolowa strzelanka i doszliśmy do wniosku, że chodzi o małe niedoskonałości - dodaje Brammer, wymieniając między innymi strafe-jumping czy odrzut niektórych broni.
Battalion 1944 zadebiutuje w przyszłym roku na PC, PS4 i Xbox One, ale zamknięte testy zaplanowano na maj.