Skip to main content

Battalion 1944 czerpie inspiracje z Call of Duty 2 i Battlefield 1942

Spojrzenie na rozgrywkę.

Twórcy strzelanki Battalion 1944 ze studia Bulkhead Interactive opublikowali rozszerzone spojrzenie na rozgrywkę w sfinansowanej na Kickstarterze produkcji.

Tytuł stawia na pojedynki sieciowe, bez kampanii fabularnej. W planach są różne tryby rozgrywki i bazowanie na umiejętnościach graczy, a bardziej doświadczone postacie wyróżnią się dzięki kosmetycznym dodatkom.

Na nazistę najlepszy jest granat

Jak pokazuje poniższy materiał wideo, na pewno nie mamy do czynienia z realistyczną produkcją. Bulkhead oferuje zręcznościowe podejście, rodem z Call of Duty 2. Producent Joe Brammer właśnie produkcje tego typu wymienia jako inspiracje.

- Zacząłem grać w wieku dziewięciu lat: oryginalne America's Army, potem Battlefield 1942, Battlefield 2, pierwsze Call of Duty - wspomina w rozmowie z Eurogamerem. - Co chwilę pojawiała się kolejna świetna strzelanka FPP.

Obecnie w temacie II wojny światowej jest jednak cicho. Aby zapełnić lukę, w lutym ubiegłego roku ruszyła zbiórka na Kickstarterze, a firma twórców logicznego Pneuma: Breath of Life prosi o skromne 100 tysięcy funtów. Cel zrealizowano w kilka dni, co zwróciło uwagę Square Enix - obecnie wydawcy gry.

Zobacz na YouTube
Zobacz na YouTube

Aby dokładnie odwzorować „czucie” klasycznych pozycji, deweloperzy szeroko modyfikują silnik Unreal Engine 4, by jak najlepiej odtworzyć technologię id Tech 3, którą studio Infinity Ward użyło w Call of Duty 2.

- Spędziliśmy miesiące na próbach zdefiniowania, czym jest oldschoolowa strzelanka i doszliśmy do wniosku, że chodzi o małe niedoskonałości - dodaje Brammer, wymieniając między innymi strafe-jumping czy odrzut niektórych broni.

Battalion 1944 zadebiutuje w przyszłym roku na PC, PS4 i Xbox One, ale zamknięte testy zaplanowano na maj.

Zobacz także