Battlefield 1 - Mapa: Pustynia Synajska
Punkty do przejęcia i najważniejsze miejsca.
Lokacja ta jest chyba najbardziej znana graczom, a to ze względu umieszczenia jej w otwartej becie gry Battlefield 1. To właśnie głównie dzięki temu cieszy się na serwerach naprawdę dużą popularnością, choć i początkujący gracze powinni się tu dość szybko odnaleźć.
Otwarte tereny zachęcają do eksperymentowania z różnymi sposobami na zdobywanie punktów, a tych jest tutaj aż siedem. Największe kontrowersje budzi ostatni, czyli oznaczony literą G. Znajduje się on zdecydowanie dalej od pozostałych, jest jakby wyłączony z głównych walk, ale ma to swoje specyficzne zadanie - często potrafi zaważyć o losach spotkania.
Punkt ten jest bowiem często ignorowany przez graczy zarówno broniących, jak i atakujących. Stanowi to więc bardzo dobre miejsce do zyskania kolejnych punktów. Wielu graczy w ferworze walki po prostu zapomina o tym miejscu. Wykorzystaj to.
Warto też wykorzystywać tu pojazdy naziemne oraz różnego typu samoloty, zwłaszcza bombowce, ułatwiające rozprawienie się z przeciwnikami poukrywanymi w budynkach. Znakomite efekty przynoszą także szarże konno, przede wszystkim do wysoce strategicznego punktu G.
Punkt A - Bateria Maghara
Pierwszy z punktów znajduje się nieopodal bazy jednej z drużyn. Jest to niemal otwarty teren, do którego można podjechać niemal z każdej strony. W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się tutaj niewielka skała oraz mały płotek - oba te elementy mogą stanowić rodzaj osłon. Zwracaj też uwagę na dużą półkę skalną w okolicy. To dobre miejsce obserwacyjne dla punktów A i B.
Tuż obok flagi znajdują się dwa działa artylerii. Niestety, nie można z nich skorzystać w wiadomym celu, są przede wszystkim ozdobą. Można jednak się za nimi schować, oczekując przeciwnika lub czmychnąć w ich kierunku, gdy jesteś pod solidnym ostrzałem. Na pewno nie są kompletnie bezużyteczne.
Punkt B - Kanion Dżabal
Drugi z punktów do przejęcia, choć znajdujący się stosunkowo blisko jednej z dwóch baz, gwarantuje niezapomniane przeżycia. Flaga osadzona jest pośrodku niewielkiego kanionu, do którego prowadzą aż trzy drogi, co gwarantuje wielowymiarowe strzelaniny. Jest tu także kilka miejsc, w których można przykucnąć i zwiększyć swoje szanse na niezauważenie ze strony przeciwnika.
Świetne spojrzenie na całą okolicę gwarantuje wdrapanie się na jedną ze skał, co jest możliwe. Z drugiej strony dobrnięcie tam szybko przyciąga spojrzenia wroga, a także w czasie wspinaczki stajesz się wyśmienitym celem dla pilotów nieprzyjacielskich maszyn. To mały raj dla snajperów. Mogą się tu przydać także granaty.
Punkt C - Radiotelegraf Mazar
Punkt C jest pierwszym z większych kompleksów zabudowań. Walki piechoty w tym miejscu są prowadzone na dwa sposoby - na zewnątrz i w środku budynków. Jeśli jesteś obrońcą, warto skoncentrować się na przebywaniu w zabudowaniach. Zyskasz dzięki temu dodatkowe osłony, możliwość ostrzału prowadzonego z okien oraz dachów.
Jest to jednak dość otwarty teren, dlatego jest znakomitym celem dla bombowców nieprzyjaciela. Tak samo, jeśli przeprowadzasz szturm na tę lokację. Warto wykorzystać pojazdy różnego typu, dzięki którym zniszczysz większość ścian budynków znajdujących się przy Radiotelegrafie Mazar.
Punkt D - Stacja Mazar
Bardzo niepozorny, bo składający się z zaledwie kilku niewielkich budynków, punkt. Jednak starcia tutaj potrafią być niezwykle zacięte, a szereg niewielkich, ale istotnych obiektów, stanowiących świetne osłony, potrafi być kluczowe.
Zwróc uwagę przede wszystkim na wrak wagonów przy samej fladze. Na jednym z torowisk znajdują się pozostałości po kolejowych obiektach, które można wykorzystać jako osłonę, jeśli bronisz punktu. Zaś gdy atakujesz, sprawdź te miejsce priorytetowo, zwracając też uwagę na miejsca pod fragmentami wagonów. Można się tam wczołgać, z czego chętnie korzystają snajperzy.
Punkt E - Przedmieścia Mazar
Kolejny kompleks kilku niewielkich budynków, ale znajdujących się niemal w centrum mapy, przez co stanowi obszar strategiczny. Najłatwiej tutaj o kontrolę z powietrza, zwłaszcza przy użyciu bombowców.
Ukształtowanie terenu sprawia, że punkt chętnie jest ostrzeliwany przez snajperów, dlatego przejmując te miejsce staraj się pozostawać cały czas w ruchu, utrudniając sprawę potencjalnym strzelcom.
Punkt F - Grzbiet Nelsona
Przedostatni punkt jest przede wszystkim kompleksem większych i mniejszych skał. Niemal z każdej strony da się tu łatwo przedostać, zaś same skały wykorzystać do ostrzału z góry i ulokowania zwiadowcom z karabinami wyborowymi.
Nie lekceważ jednak przestrzeni między skałami. Znajduje się tam przesmyk, w którym choć trudno się ukryć, to jednak przebywając tam w mniejszej grupie można stawiać skuteczny opór. Jeśli jesteś obrońcą, zwracaj cały czas uwagę na górne poziomy okolicy, aby nie zostać stamtąd zestrzelony.
Punkt G - Posterunek na wydmach
Ostatni z punktów, wysunięty najbardziej na południe, jest zdecydowanie niepozorny. Dostanie się tam pieszo jest pozbawione sensu, więc proponujemy skorzystanie z pojazdów lub konia. Punkt G jest często ignorowany przez graczy właśnie z tego powodu, a często stanowi o zwycięstwie lub porażce. Zawsze warto go atakować lub bronić.
Na terenie tego punktu znajduje się jeden, niewielki budynek, kilka maskownic oraz murków i osłon innego typu. Miejsce jest tu naprawdę dużo, więc warto szturmować Posterunek na wydmach konno, nawet z szablą w dłoni.
Spis treści: Battlefield 1 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Battlefield 1 - Mapa: Las Argoński
Następnie: Battlefield 1 - Mapa: Skraj monarchii
Zobacz także:
- Battlefield 1 - mapy: behemoty, pojazdy i wskazówki
- Battlefield 1 - najlepsze porady dla każdego
Burza piaskowa
W pewnym momencie, pod koniec rundy, niezależnie od wyniku może pojawić się na mapie burza piaskowa. Jeśli pilotujesz wówczas samolot, widoczność będzie niemal zerowa, co zresztą możesz zaobserwować na poniższym przykładzie.
Świat nieco lepiej będzie się prezentował z ziemi, a przynajmniej jeśli chodzi o zasięg widzenia, który w tym momencie się nieco poprawi. Wypatrując przeciwników będziesz musiał mocno wytężać wzrok, ale największe wyzwanie będą mieli dopiero zwiadowcy z karabinami snajperskimi, które w tym przypadku staną się praktycznie bezużyteczne.