Skip to main content

Battlefield 2042 ma problem z rejestrowaniem trafień - dowodzi eksperyment youtubera

Twórcy pracują nad rozwiązaniem.

  • Battlefield 2042 nie rejestruje wszystkich trafień i obrażeń
  • Problem pojawia się, gdy gra musi przetworzyć dużą ilość danych
  • O kłopotach wie już studio DICE

Przeprowadzony przez jednego z youtuberów eksperyment wskazuje, że Battlefield 2042 ma problemy z poprawnym rejestrowaniem trafień i obrażeń.

Niektórzy gracze podejrzewali, że najnowsza produkcja studia DICE może mieć kłopoty ze wspomnianym elementem, ale dotychczas nikt nie zweryfikował teorii fanów. Internauta Jackfrags postanowił sprawdzić, czy kłopot faktycznie występuje.

Zobacz też: Battlefield 2042 - poradnik i najlepsze porady

Na potrzeby eksperymentu utworzył serwer wypełniony botami, których umieścił na dachu jednego z wieżowców na mapie Kalejdoskop w trybie Przełamanie. Youtuberowi zależało na zgrupowaniu dużej liczby postaci na małym obszarze, ponieważ problem najczęściej obserwowano w zatłoczonych regionach.

Zobacz na YouTube

Z filmu wynika, że faktycznie gra nie uwzględnia niektórych trafień i obrażeń. Co ciekawe, przeciwnicy zachowują się tak, jakby zostali postrzeleni - aktywuje się odpowiednia animacja i pojawia się krew - ale wrogowie nie umierają. Test przeprowadzono z użyciem różnych broni.

Tego typu kłopoty zazwyczaj występują z powodu złej jakości połączenia internetowego. W przypadku Battlefield 2042 nie jest to jednak najpewniej źródłem usterki - Jackfrags miał niski ping (na poziomie 10 milisekund) i nie tracił żadnych pakietów.

Niewykluczone, że przyczyną jest kod sieciowy. Youtuber twierdzi, że problem pojawia się, gdy gra musi przetworzyć dużą ilość danych, czyli kiedy wiele się dzieje na małej przestrzeni. Co ważne, poprzednie części serii również zmagały się z podobnymi trudnościami, ale w najnowszej odsłonie są poważniejsze ze względu na większą skalę potyczek.

O kłopotach wie już studio DICE. Główny projektant Battlefield 2042 - Florian Le Bihan - komentując nagranie Jackfragsa stwierdził, że „jest pewny”, że deweloperzy mają już gotowe rozwiązanie błędu. Niewykluczone więc, że wkrótce wdrożą stosowną poprawkę.

Zobacz także