Skip to main content

Battlefield 2042 powstał w półtora roku? Nieoficjalne wieści o problemach gry

Od renomowanego informatora.

Renomowany informator Tom Henderson opublikował materiał, w którym szczegółowo omówił problemy, na jakie natknęło się studio DICE podczas prac nad Battlefield 2042. Wskazuje, że aktualna wersja gry powstała w półtora roku.

Internauta przekonuje, że na początku prac nad strzelanką szefostwo EA poleciło deweloperom, by kopiowali rozwiązania i pomysły, które są popularne wśród graczy. Wówczas dużym zainteresowaniem cieszyły się tytuły battle royale.

Według Hendersona, Battlefield 2042 miał być więc początkowo grą w stylu Call of Duty Warzone. Spekuluje się, że właśnie dlatego przygotowano funkcję, która pozwala płynnie zmieniać dodatki do broni w trakcie rozgrywki.

Zobacz na YouTube

Z informacji pozyskanych przez leakera wynika także, że konsekwencją skupienia się na battle royale była rezygnacja z klasycznego podziału na klasy na rzecz specjalistów. EA miało podobno nadzieję, że po premierze uda się udostępniać nowych i płatnych bohaterów.

Zobacz też: Battlefield 2042 - poradnik i najlepsze porady

Ostatecznie koncepcję zmieniono - pomiędzy kwietniem a sierpniem 2020 roku rozpoczęto prace nad aktualną wersją Battlefield 2042. To oznacza, że produkcja rozwijana była przez około 18 miesięcy.

Zobacz na YouTube

Deweloperzy przywrócili część funkcji i rozwiązań charakterystycznych dla poprzednich odsłon cyklu, zachowując jednak pierwotną wizję projektu. Niektóre elementy battle royale przetrwały w trybie Hazard Zone.

Henderson twierdzi, że do kłopotów doszły problemy techniczne związane z silnikiem Frostbite i wyzwania dotyczące pracy zdalnej. W marcu bieżącego roku kierownictwo Electronic Arts oddelegowało do pomocy dodatkowe studia.

EA nie skomentowało doniesień informatora, ale leaker uchodzi za dobrze zaznajomionego z wieściami o seriach Battlefield i Call of Duty.

Zobacz także