Battlefield 5 - sprzedaż pudełkowej wersji ponad dwukrotnie gorsza od poprzedniej odsłony
Na rynku brytyjskim.
W okresie tygodnia od premiery, Battlefield 5 sprzedał się na rynku brytyjskim o 63 proc. gorzej niż poprzednia część serii, Battlefield 1 - informuje firma Chart-Track. Dane dotyczą jednak tylko wydań pudełkowych, co utrudnia wyciągnięcie trafnych wniosków.
Należy bowiem pamiętać, że zarówno osoby, które nabyły edycję Deluxe, jak i subskrybenci usługi Origin Access Premier, mogli zagrać w Battlefield 5 jeszcze przed oficjalną premierą, co mogło zachęcić znaczną część nabywców.
Ponadto dystrybucja cyfrowa wciąż zyskuje na znaczeniu kosztem pudełkowych wydań gier.
Biorąc te informacje pod uwagę, warto wspomnieć, że Battlefield 5 sprzedał się też gorzej niż Battlefield: Hardline - poboczna odsłona cyklu, wydana w 2015 roku. W nowym rankingu sprzedaży fizycznych wydań strzelanka DICE ustąpiła też miejsca Call of Duty: Black Ops 4.
Ranking sprzedaży gier w wersjach pudełkowych na terenie Wielkiej Brytanii prezentuje się następująco:
- FIFA 19
- Call of Duty: Black Ops 4
- Red Dead Redemption 2
- Battlefield 5
- Forza Horizon 4
- Spider-Man
- Fallout 76
- Pokémon: Let's Go Pikachu
- Spyro Reignited Trilogy
- Mario Kart 8 Deluxe
Gra zadebiutowała 20 listopada na PC, PlayStation 4 i Xbox One. „Multiplayer jest znakomity, a zarazem wymagający, ale tego samego nie można powiedzieć o kampanii fabularnej” - napisaliśmy w naszej recenzji Battlefield 5, przyznając grze znak rekomendacji.