Battlefield 5 - wstępna analiza ray-tracingu
DXR na nowych kartach Nvidii.
Battlefield 5 to jedna z pierwszych gier, które wykorzystują technologię ray-tracingu DXR obecną w systemie RTX nowych kart graficznych od Nvidii. Digital Foundry przyjrzało się tej funkcji.
Ray-tracing pozwala włączyć realistyczne odbicia i oświetlenie działające w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że ogień wystrzałów czy wybuchy mogą być widoczne na powierzchniach metalowych czy w szybach domów.
Poniżej publikujemy galerię porównawczych screenów, które pokazują, że DXR imponuje nawet na najniższych ustawieniach tej funkcji - takie zresztą rekomendują twórcy z DICE. Ray-tracing jest bowiem wyjątkowo wymagający dla karty graficznej i procesora.
Digital Foundry przygotowało też materiał wideo, w którym testerzy przyglądają się zarówno funkcji DXR, jak też wersji konsolowej na Xbox One X.
Battlefield 5 jest już dostępny na PC, PS4 i Xbox One. „Multiplayer w Battlefield 5 jest znakomity, a zarazem wymagający” - napisał Marcin w naszej recenzji.