Battlefield V uruchomiony na RTX 2080 Ti wraz techniką raytracingu - nowe nagranie
Fotorealistyczna grafika?
Dziennikarze PC Gamer opublikowali kilkunastominutowy fragment rozgrywki z Battlefield V wraz z uruchomioną techniką raytracingu, czyli generowania światła i odbić dzięki śledzeniu promieni. Materiał pochodzi z targów Gamescom.
Wspomniany efekt na swoich komputerach zobaczą jedynie posiadacze najnowszej linii kart graficznych firmy Nvidia, opartych na architekturze Turing. W materiale PC wyposażono w najdroższy wariant, czyli RTX 2080 Ti.
Redaktorzy twierdzą, że produkcję uruchomiono w rozdzielczości 1080p, a gra osiągała około 50-60 klatek na sekundę - jest to jednak szacunek, bo używanie programów mierzących FPS było niedozwolone. Nie wiadomo też, jakie ustawienia graficzne zastosowano.
Różnicę widać głównie w cieniach i kałużach. W większości gier woda „udaje”, że odbija obraz. W przypadku Battlefielda V z włączonym raytracingiem, w kałuży zobaczymy dokładne odbicie obrazu znad powierzchni wody - włącznie z dynamicznymi obiektami, przykładowo odłamkiem ściany przelatującym nad wodą.
Battlefield V to jedna z początkowego zestawu 21 gier, które wykorzystają omawianą technikę śledzenia promieni. Inne tytuły to chociażby Metro Exodus, Shadow of the Tomb Raider, We Happy Few czy PUBG.