„Będziemy walczyć o wolność niezależnych deweloperów”. Twórcy Palworld odpowiadają na pozew Nintendo
Rozwój gry nieco zwolni.
Nie trzeba było długo czekać na reakcję studia Palworld w sprawie pozwu wystosowanego wczoraj przez Nintendo. Japońska firma zapowiada, że będzie walczyć o kreatywną swobodę dla niezależnych deweloperów. Jednocześnie ostrzega graczy, że rozwój gry nieco zwolni.
O wspomnianym pozwie informowaliśmy dziś rano. Nintendo wraz z firmą The Pokémon Company oskarżyło studio Pocketpair o naruszenie kilku praw patentowych, a także zapowiedziało „walkę o ochronę IP, nad którym pracowało przez lata”. Na ten moment konkretny powód pozwu nie jest jasny, ale najwyraźniej nie chodzi o samo podobieństwo „Pali” do Pokemonów.
Studio Pocketpair skomentowało sprawę we wpisie na platformie X. W dużym skrócie: firma zamierza walczyć o to, by mali twórcy nie byli zniechęcani i zastraszani w rozwijaniu kreatywnych pomysłów. Graczom przekazali natomiast, że rozwiązanie sporu będzie priorytetem, a rozwój Palworld zejdzie na dalszy plan.
„Obecnie nie jesteśmy świadomi konkretnych patentów, o naruszenie których jesteśmy oskarżani” - czytamy w oświadczeniu. „Pocketpair to mała niezależna firma z siedzibą w Tokio. Naszym celem jako zawsze było tworzenie zabawnych gier. Będziemy do tego dążyć ponieważ wiemy, że nasze gry przynoszą radość milionom graczy na całym świecie”.
„Palworld odniósł w tym roku sukces zaskakujący zarówno graczy, jak i nas samych - czytamy dalej. „Byliśmy zdumieni niesamowitą reakcją na grę i ciężko pracowaliśmy, aby uczynić ją jeszcze lepszą. Będziemy nadal ulepszać Palworld i dążyć do stworzenia gry, z której nasi fani będą mogli być dumni.
„To niefortunne, że z powodu tego pozwu będziemy zmuszeni poświęcić znaczną ilość czasu na sprawy niezwiązane z rozwojem gry. Zrobimy jednak wszystko, co w naszej mocy, dla naszych fanów, aby mieć pewność, że twórcy gier niezależnych nie będą powstrzymywani ani zniechęcani do realizacji swoich kreatywnych pomysłów” - zakończono.
Na ten moment w Palworld zagramy na PC i konsolach Xbox Series X/S. Wydanie na PS5 nie zostało jeszcze zapowiedziane.