Skip to main content

Bethesda musi zwrócić pieniądze za Fallout 76 niezadowolonym graczom z Australii

Po interwencji organizacji konsumenckiej.

Australijska Komisja Konkurencji i Konsumentów nakazała firmie ZeniMax - właścicielowi Bethesdy - zwrot pieniędzy graczom niezadowolonym z zakupu sieciowego Fallout 76.

Prawo w Australii pozwala klientom na ubieganie się o refundację, jeżeli dany produkt jest wadliwy lub niezgodny z opisem. Wydawca wieloosobowej gry przekonywał jednak, że w przypadku wspomnianego tytułu nie ma takiej możliwości, czym wprowadzał w błąd.

Fallout 76 sprawia graczom wiele problemów

W wystosowanym komunikacie przedstawiciele organizacji wyjaśniają, że konsumenci domagali się pieniędzy, ponieważ Fallout 76 miał poważne usterki. Gracze zmagali się z licznymi problemami, w tym związanymi z oprawą graficzną i działaniem serwerów.

Komisja otrzymała szereg skarg na postępowanie wydawcy. Po rozpatrzeniu sprawy nakazała firmie zrealizowanie próśb o refundację. O zwrot kosztów mogą ubiegać się Australijczycy, którzy kupili sieciową grę pomiędzy 24 listopada 2018 roku a 1 czerwca 2019 roku.

Zobacz na YouTube

- ZeniMax przyznało, że prawdopodobnie wprowadziło niektórych australijskich konsumentów w błąd o prawie do odzyskania pieniędzy w sytuacji, gdy napotkają na błędy w Fallout 76 - twierdzi Sarah Court z organizacji.

Wieloosobowa produkcja od dnia premiery zmaga się z licznymi problemami. Dodatkowe kontrowersje wywołało niedawne wprowadzenie opcjonalnego abonamentu, który oferuje szereg bonusów.

Źródło: ACCC

Następnie: Death Stranding - PS4 kontra PS4 Pro. Porównanie grafiki

Zobacz także