Bethesda o stylu artystycznym Starfield. Twórcy stawiają na "NASA-Punk"
Świat gry będzie mocno osadzony w rzeczywistości.
Twórcy Starfield ujawnili, że na potrzeby gry opracowali unikalny styl artystyczny, który nazywają „NASA-Punk”.
W rozmowie z oficjalnym serwisem platform Xbox przedstawiciele Bethesdy wyjaśniają, że autorom zależało na przygotowaniu świata, który byłby - mimo kosmicznej tematyki - mocno osadzony w rzeczywistości.
- Na początku prac nad projektem, kiedy staraliśmy się ustalić ogólną estetykę gry, ukuliśmy termin „NASA-Punk” do opisania uniwersum science-fiction, które jest nieco bardziej przyziemne i rzeczywiste - tłumaczy Istvan Pely, główny artysta Starfield.
Deweloperzy chcieli postawić na realizm. W produkcji natkniemy się więc na maszyny i narzędzia, które twórcy zaprojektowali na bazie współczesnej technologii kosmicznej - starano się ją rozwinąć w wiarygodny sposób.
- Szczególnie interesujące jest, jak bardzo wszyscy złapaliśmy ten koncept. Kiedy mówimy o NASA-Punk, artyści od razu wzięli oba słowa i sprawili, że zadziałały. To idealne określenie naszego kierunku artystycznego, dzięki któremu wszyscy pracowali w jednakowym tempie i stylu. (...) Na początku prac ten termin był kluczowy - dodaje Rick Vicens, główny animator.
Starfield zadebiutuje 11 listopada 2022 roku na PC i Xbox Series X/S.