Bethesda próbowała kupić Human Head; wstrzymywała prace nad Prey 2?
Studio pracuje nad nową grą w otwartym świecie.
Serwis IGN dotarł do kilku anonimowych pracowników studia Human Head, którzy twierdzą, że prace nad Prey 2 były celowo opóźniane przez Bethesdę, ponieważ wydawca planował przejąć prywatne studio.
Po ciepłym przyjęciu pierwszego pokazu gry na targach E3 w 2011 roku, Bethesda podobno zaoferować Human Head dodatkowy czas na doszlifowanie otwartego świata i zapełnienie go bohaterami i zadaniami.
Jednak w następnych miesiącach wydawca „wstrzymał finansowanie i nie przyjmował kolejnych wersji gry” - pisze IGN, powołując się na dwa anonimowe źródła. Bethesda zagwarantowała sobie w kontrakcie, że studio nie będzie mogło samodzielnie pracować na żadnym innym tytułem podczas tworzenia Prey 2. Human Head wspomogło rozwój BioShock Infinite i Defiance, by zapewnić sobie źródło gotówki.
Jak twierdzą źródła IGN, taktyka „oblężenia” była częścią planu Bethesdy na „kupienie studia w dobrej cenie”, ponieważ Human Head było „jedną z niewielu firm zdolnych do rozwoju silników od id Software”.
W listopadzie 2011 prace nad Prey 2 przerwano, co jedno ze źródeł nazwało podobno „strajkiem”. W końcu, w 2012 roku umowy wygasła - Bethesda nie zdołała przejąć studia i wyprodukować gry.
Tymczasem Human Head pracuje najprawdopodobniej z innym wydawcą, nad grą z otwartym światem, jak wynika z CV jednego z pracowników. Akcja rozegra się „w jednym z europejskich miast, na przełomie wieków”.