Bethesda rozwija siedem projektów
Howard: dwa „większe niż cokolwiek, co wcześniej zrobiliśmy”.
Bethesda Game Studios, firma odpowiedzialna między innymi serię The Elder Scrolls czy współczesne odsłony cyklu Fallout, ma obecnie ręce pełne roboty i rozwija wiele różnych projektów.
Popularny Todd Howard najpierw przyznał w rozmowie z serwisem Glixen, że w opracowaniu są na przykład dwie większe pozycje, w stylu Fallout 4 czy Skyrima.
- Mamy sporo projektów w produkcji - zapewnił producent. - Firma jest teraz większa i chcemy wydawać więcej gier. Mamy dwa większe tytuły, które skalą przypominają to, co zazwyczaj tworzymy, ale są jeszcze większe. Pracujemy nad nimi jednocześnie, ale premiery będą rozłożone w czasie.
- Nie mogę powiedzieć zbyt wiele na ich temat, ale przyznam, że są większe niż cokolwiek, co wcześniej zrobiliśmy. Są nieco inne, ale na pewno w zgodzie z tym, do czego przyzwyczailiśmy graczy.
Wydaje się, że wśród tych dwóch tytułów nie ma sequela popularnego Skyrima. Jak Howard zapewniał już na targach E3 w ubiegłym roku, Bethesda w harmonogramie prac ma właśnie „dwa inne duże projekty”, zanim powróci do popularnego świata fantasy.
W opracowaniu jest też kolejna gra mobilna, tworzona zapewne na fali popularności Fallout Shelter. Producent ujawnił, że ten tytuł pobrano już 75 milionów razy.
- Nie powinniśmy patrzeć na to, co udaje się innym - mówił. - Nasza gra będzie miała znacznie odmienny styl, unikatowe podejście. Nie ma czegoś podobnego na rynku.
Nieco później Howard rozmawiał z serwisem IGN, gdzie przyznał już, że w Bethesda Game Studios powstaje obecnie aż siedem projektów, znajdujących się na różnych poziomach rozwoju.
Dwa z nich już znamy: to Fallout 4 na VR (grę można już podobno przejść od początku do końca w wirtualnej rzeczywistości) oraz konwersja The Elder Scrolls 5: Skyrim na Nintendo Switch.